ایرج فتحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 22 میلیارد ریال از این میزان اعتبار صرف بازسازی، تعمیر و نوسازی فضای فیزیکی به ویژه ساختمان غربالگری سرطان در این بیمارستان شده است.
وی تصریح کرد: افزون بر 13میلیارد ریال نیز صرف خرید تجهیزات پزشکی و نوسازی تخت های بیمارستانی شده است.
فتحی با اشاره به فعال بودن بیش از 70 تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی گفت: بخش عمده از تخت های فعال در این بیمارستان مربوط به بیماران روان پزشکی است.
وی با بیان اینکه 12 تخت نیز در حوزه شیمی درمانی فعال است، گفت: این بخش تنها مرکز دولتی شیمی درمانی در استان است که بیش از 90 درصد خدمات ارایه شده در آن به صورت رایگان ارایه می شود.
فتحی همچنین به اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات این بیمارستان، گفت: راه اندازی سامانه اطلاعاتی بیمارستان(HIS) متناسب با ساختار موردنظر طرح تحول نظام سلامت، الکترونیکی کردن بیش از 100 هزار پرونده بیماران از سال 1379 تاکنون، راه اندازی سامانه سپاس(سامانه پرونده های الکترونیک سلامت)، راه اندازی کتابخانه بیمارستان و ارتقای تعداد کامپیوترهای بیمارستان از جمله این اقدامات است.
وی همچنین از الکترونیکی کردن پرونده های بیماران و جلوگیری از سوء استفاده یا ازبین بردن آنها، راه اندازی سرور بیمارستان به صورت کامل، زیر زمینی کردن تمامی کابل های برق و تهیه پشتیبان از اطلاعات بیماران هفته ای یکبار و نگهداری آن در جای مناسب به عنوان اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل در این بیمارستان خبر داد.
بیمارستان شهید رجایی یاسوج با بیش از 80 تخت اعصاب روان، سرپایی و شیمی درمانی، اورژانس روان پزشکی و مرکز ترک اعتیاد و با بیش از 12 پزشک عمومی و متخصص مشغول ارایه خدمات به مردم استان در طول شبانه روز است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای پنج بیمارستان دولتی است که مجموع تخت های فعال در این بیمارستان ها افزون بر 970 تخت است.
سه بیمارستان از این پنج مورد شامل شهید رجایی و شهید بهشتی یاسوج و شهید رجایی گچساران ساختمان فیزیکی آنها مربوط به قبل از انقلاب و قدمتی بالای 40 سال دارند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.