به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی یکشنبه شب در آیین تجلیل از هنرمندان برتر کهگیلویه وبویراحمد افزود: در حالی که ریشه انقلاب اسلامی فرهنگی است و حتی تداوم آن با هنر و حوزه ادبیات پایداری گره خورده اما کمتر به این حوزه و جایگاه رفیع آن پرداخته شده است.
احمدی تصریح کرد : تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول حدود چهار دهه گذشته بیشتر از منظر سخت افزاری صورت گرفته است و باید جنبه ها و ابعاد فرهنگی که ریشه و بنیان تحول آفرین آن برگرفته از همین حوزه بوده مورد توجه بیشتر متولیان امر قرار گیرد.
وی ادامه داد: به همان میزان که کارهای عمرانی و خدماتی در قالب دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان می شود اقدامات فرهنگی و آثار هنری ارزشمند که برگرفته از هنر متعهد و انقلابی هنرمندان جامعه است باید معرفی شود.
وی ترویج و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی را نیازمند هنرمند متعهد و انقلابی دانست و گفت: امروزه آثار هنری هنرمندان در جای جای این مرز و بوم با دین و ارزش های انقلاب اسلامی آمیخته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هنر انقلاب اسلامی بر پایه تعقل، تفکر، تدبیر و منطق استوار است و هنرمندان بزرگی با زبان هنر و در عرصه های گوناگون برای این انقلاب و نظام افتخار آفریده اند.
30 هنرمند برتر در بخش های مختلف شعر، موسیقی، نقاشی، تئاتر، فیلم ، عکس،خوشنویسی، کاریکاتور و کتاب شامگاه یکشنبه در آئینی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر تجلیل شدند.
در این آیین همچنین از پنج اثر برتر هنری شامل «آلبوم موسیقی قهس مقوم»، «چاپ دوم کتاب فتاح»، «هفتاد دو حرف با هفتاد دو تن» از رسول سنایی، «لابه لای کلمات» مجموعه اشعار جشنواره های کوچ و افتو توسط حمید حسینیان و کتاب شعر «آن روز که برگ آخرش رو بشود» از اشعار حمید حسینیان رونمایی شد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.