گودرز باقری فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 495هکتار بذر درختان بادام، بلوط و بنه به صورت مشارکتی با طبیعت دوستان و 185 هکتار جنگل کاری بانهال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی همچنین از انجام 493 هکتار بذرکاری و کپه کاری در مراتع مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته خبر داد.
باقری فرد اظهار داشت: سال 1396 ، 67هزار اصله نهال از سوی منابع طبیعی برای احیای جنگل های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 70 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی در این استان احیا شده است.
وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از راهبردهای درآمدزا در مراتع است تصریح کرد:پارسال یک هزار و 889 هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه رفت.
باقری فرد افزود: سال گذشته هفت هزار و 472 کیلوگرم شیرابه آنغوزه از سوی بهره برداران تولید شده است.
باقری فرد گفت: با کشت گونه آنغوزه و آگروپایرون علاوه بر غنی سازی پوشش گیاهی و احیای مراتع به درآمدزایی خانوارهای بهره بردار کمک خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت عرصه های جنگلی و مرتعی در افزایش درآمد جوامع محلی بر افزایش مشارکت های مردمی برای حفظ این گنجینه های ارزشمند طبیعی تاکید کرد.
باقری فرد از مردم خواست تا با پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع و گزارش متخلفان قاچاق چوب درختان جنگلی به حفظ منابع طبیعی کمک کنند.
وی گفت: حفاظت از ذخیره گاه های نادر مرتعی از دیگربرنامه های منابع طبیعی برای صیانت از این سرمایه های ارزشمند است که این اقدام در عرصه ای به مساحت 715 هکتار انجام شد.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که 723 هزار و 700 هکتار آن مرتع است.
کهگیلویه وبویراحمد با حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت، دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.