به گزارش ایرنا، فرید محبی روز یکشنبه در دیدار نوروزی با ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: این تعداد مسکن با مشارکت بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران و خیران ساخته می‌شود.
وی افزود: یکی از نیازهای ضروری بسیاری از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن است.
محبی بیان کرد: حدود 53 درصد از جمعیت 78 هزار نفری زیر پوشش این نهاد را در کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: سه هزار یتیم زیر سن 18 سال زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان بوده که حدود چهار هزار و 500 حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنین آمارهایی بیش از پیش اهمیت وجود مسکن برای این خانواده‌ها را روشن‌تر می‌کند.
محبی ابراز داشت: حدود 80 درصد حامیان افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد خارج از استان بوده که در سال جاری تلاش بر افزایش تعداد این حامیان در استان است.
وی افزود: در سال 1396 حدود 11 میلیارد و 140 میلیون ریال به منظور خرید سبد غذایی و توزیع بین 2 هزار و 500 کودک کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه زیر پوشش کمیته امداد این استان هزینه شد.
32 هزار و 719 خانوار با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و 600 خانوار با جمعیت 12 هزار و 600 نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
9 درصد از جمعیت کل این استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.
هشت هزار و 70 دانش آموز، 2 هزار و 200 دانشجو و 180 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال و یکهزار و 200 بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
75 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، 23 درصد شهری و 2 درصد نیز عشایر است.
از ابتدای سال 1396 تاکنون 2 هزار و 902 طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد این استان و در شهرها و مناطق مختلف اجرا شده است.
شهرستان بهمئی با 18 درصد و گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.