به گزارش ایرنا داوود راهزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گچساران اظهار داشت: وصول این مطالبات سبب سرعت بخشی به طرح‌های در حال اجرای شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تأمین برق پایدار و جلوگیری از نوسانات برق در مناطق مختلف استان می‌شود.
وی بیان کرد: میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از مشترکان در بخش عمومی 300 میلیارد ریال است.
راهزادی گفت: مطالبات وصولی کل نسبت به فروش انرژی جاری 86 درصد است که میزان عدد پایینی است.
وی میزان پیک مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد را 394 مگاوات اعلام کرد و گفت: این میزان در سال آینده به دلیل تغییر الگوی مصرف مردم، انشعابات جدید با 6 تا هفت درصد رشد و به 410 مگاوات خواهد رسید.
راهزادی اظهار داشت: در صورتی که میزان برق مصرفی در این استان افزایش یابد در تابستان سال آینده با خاموشی برق مواجه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 طرح برق رسانی با اعتباری بیش از 200 میلیارد در گچساران در حال اجراست که در اوایل سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: 25 طرح ضعف ولتاژ برق با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال در گچساران در سالجاری اجرا شد.
راهزادی افزود: کاهش تلفات انرژی برق در بافت فرسوده دوگنبدان محله سادات با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال، برق رسانی به روستاهای با اعتبار پنج میلیارد ریال، توسعه و اصلاح شبکه برق شهر دوگنبدان با 10 میلیارد ریال اعتبار از مهمترین طرح‌های در دست اجرا در گچساران است.
میزان مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 10 درصد رشد داشت.
افزون بر 240 هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد حدود 85 درصد خانگی و کمتر از نیم درصد نیز صنعتی است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.