حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
فرزین بهمنی آزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی مناسب آماده پذیرایی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
در یک سال گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) مشرف شدند.
وی بیان کرد: برپایی طرح آرامش بهاری شامل مسابقات فرهنگی، مشاوره های دینی و مشاوره درباره وقف و برپایی سفره هفت سین نوروزی همزمان با تحویل سال نو از برنامه های نوروزی در این بارگاه نورانی است .
بهمنی آزاد گفت: این طرح از 28 اسفند سال 1397 آغاز می شود و تا 15 فروردین ادامه دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از اعزام هفت روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز به حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی ثابت، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی‌بی حکیمه (س)، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
چشمه دارالشفا از دیگر جاذبه های گردشگری حرم بی بی حکیمه (س) است.
این چشمه از شکاف سنگ‌های آهکی مارنی متعلق به دوران سوم زمین شناسی بیرون می‌آید و آب آن در ردیف آب‌های کلرورسدیم و سولفات کلسیم است که مقدار زیادی گاز سولفور دارد.
آب گرم بی‌بی حکیمه(س) از دو چِشمه تشکیل می‌شود که به نام‌های بی‌بی حکیمه 1و 2شناخته می‌شوند.
هر دو چِشمِه در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارند و دمای آب یکی ۳۳ و دیگری ۳۵ درجه سانتیگراد است.
شهرستان گچساران با بیش از 120هزار نفر جمعیت از مناطق گردشگر پذیر در جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.