به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه به همراه برخی مسئولان اجرایی از طرح‌های عمران شهری در یاسوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند زیباسازی و آمادگی شهر برای استقبال از بهار و مهمانان نوروزی قرار گرفت.
پل‌های سوم و چهارم بشار، آبشار یاسوج، پارک‌های غدیر و ولایت ازجمله طرح‌های مهم عمران شهری مورد بازدید علی‌محمد احمدی بود.
احمدی همچنین از سطح شهر یاسوج به‌ویژه مناطق جمعه‌بازار، میدان مرکزی و خیابان‌های منتهی به بازار شهر بازدید کرد و خواستار شتاب بخشی درروند زیباسازی، آذین‌بندی میدان‌ها و خیابان‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی در شهر یاسوج شد.

** پل چهارم بشار هفته دولت 97 زیر بار ترافیک می‌رود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصدی پل چهارم بشار یاسوج، گفت: عملیات اجرایی این طرح برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت 94 آغاز شد.
وی تصریح کرد: عرشه‌های پل هم‌اینک در استان اصفهان در دست‌ساخت است که قرار است در مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد و تا اوایل شهریور نیز کار نصب و راه‌اندازی آن انجام می‌شود.
پل چهارم بشار یاسوج در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است.

** بهانه‌ها در رکود پل سوم بشار پذیرفتنی نیست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پل سوم بشار یاسوج روند اجرای این طرح را ناراضی کننده دانست و گفت: پیمانکار و مجری طرح باید دست از کارهای نمایشی بردارد و با دلسوزی و احساس مسئولیت بیشتری وارد میدان شود.
وی گفت: طرحی که از سال 82 تاکنون عملیات اجرایی آن آغازشده و چندین بار در طول سالیان گذشته وعده بهره‌برداری از آن نیز داده شده، اکنون دستگاه متولی دلیل رکود و توقف آن را وجود معارضات اجتماعی اعلام می‌کند که پیش از کلنگ زنی این طرح باید حل می‌شد.

** توسعه؛ بهانه‌ای برای تصرف زمین‌های آبشار یاسوج شده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه گردشگری آبشار یاسوج، گفت: ساماندهی و بهسازی فضای موجود و پیرامونی آبشار یاسوج بهانه‌ای برای دست‌درازی سودجویان و متصرفان به زمین‌های اطراف شده است.
وی برخی دیوارکشی‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در فضای پیرامونی آبشار یاسوج را یادآور شد و گفت: طرح بهسازی و اقدام‌های عمرانی باید با محوریت و نظارت دقیق دستگاه‌های متولی و نظارتی انجام شود.
وجود گره‌های ترافیکی به‌ویژه در ورودی آبشار، کمبود نیرو و افراد راهنما در طول مسیر، نبود پارکینگ مناسب، نامنظم بودن برخی مغازه‌ها، نبود کمپینگ های مناسب اقامتی و بهداشت همچنان از عمده‌ترین معضلات و مشکلات موجود در این منطقه تفریحی و گردشگری است که ضرورت ساماندهی و رفع سریعتر آنها بیش از گذشته ضروری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بازدید از پارک غدیر یاسوج اقدامات انجام شده شهرداری در این فضای تفریحی را قابل تقدیر دانست و گفت: یکی از طرح‌های مهم عمران و جامع شهری یاسوج ساماندهی و زیباسازی حریم رودخانه بشار البته با رعایت تمامی شرایط و ضوابط و با هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی باشد.
احمدی همچنین با غرس یک اصله نهال در پارک غدیر یاسوج بر ضرورت حفاظت از طبیعت و منابع زیست محیطی به‌ویژه در ایام نوروز تأکید کرد.
وی با تقدیر از تشکل زیست‌محیطی مردم‌نهاد نهضت سبز زاگرس و اقدام‌های انجام‌شده آنها در بخش‌های مختلف نیکوکاری، حمایت از کودکان بی سرپرست و زیست‌محیطی آنها، خواستار استفاده از ظرفیت وتوان این تشکل‌های مردمی در بخش‌های مختلف شد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.