سید اسدالله هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا حین گشت و کنترل ضلع شمالی پارک ملی دنا متوجه تخریب و شخم زدن 6 هزار مربع از اراضی منابع ملی شدند.
وی افزود: ماموران پس از تحقیقات لازم متخلف را شناسایی و با تنظیم صورتجلسه ای، جهت اعمال قانون موضوع را به مراجع قضایی اعلام کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از گذشت حدود 2سال رسیدگی سرانجام متخلف به رفع تصرف از اراضی منابع ملی محکوم شد.
وی عنوان کرد: همچنین با صدور رای قضایی 6 هزار مترمربع از اراضی منابع ملی به بیت المال برگشت.
هاشمی تصریحکرد: مجازات جایگزین متخلف چهار میلیون ریال جزای نقدی درحق صندوق دولت نیز لحاظ شده که درصورت تکرار جرم مجازات حبس اعمال خواهد شد.
85 هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری از دست سود جویان و متخلفان خارج شد.
کهگیلویه وبویراحمد با حدود 16هزار و 249 کیلومتر مربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت ،دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
براساس آمار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، در چهار سال گذشته 880 هکتار از زمینهای منابع ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجان و متصرفان آزاد شده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.