به گزارش ایرنا، سید محمد کاظم نظری روز چهارشنبه در کارگروه ساماندهی تشکل های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد افزود: این تشکل ها بازوی توانمند و اجرایی دولت به ویژه در مواقع بحران ها و بروز مشکلات وچالش ها هستند.
وی تصریح کرد: دستگاه های مختلف اجرایی و خدمات رسان در بخش های مختلف از جمله بهزیستی، محیط زیست، هلال احمر، منابع طبیعی و شهرداری ها باید متناسب با نیازها و چالش های فراروی خود از توانمندی و ظرفیت بالای این تشکل ها نهایت بهره و استفاده لازم را ببرند.
نظری یادآور شد: مدیریت بحران استانداری نیز می تواند با ارایه آموزش های لازم به این تشکل ها و سازمان های داوطلب از ظرفیت وتوان آنها در مواقع بحران بهره لازم را ببرد.
وی گفت: امروزه موازی کاری و ماموریت گریزی در راستای انجام وظایف و رسالت توسط برخی دستگاه های اجرایی و خدماتی یکی از چالش های اساسی در حوزه اجرایی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوی اجرایی بین دولت و مردم می‌توانند در رفع بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات جامعه تأثیرگذار باشند.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: خرد جمعی از اساسی‌ترین ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه سازمان‌های مردم نهاد این استان هم اندیشی بیشتری با یکدیگر داشته باشند به شناخت بهتری نسبت به مسائل استان می‌رسند.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: برخی امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به سازمان‌های مردم نهاد این استان واگذار خواهد شد.
وی افزود: تا پایان سال جاری با تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد قرارداد همکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی و بدحجابی منعقد می‌شود.
هم اینک 70 سازمان مردم نهاد فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی، اقتصادی، اجتماعی و سلامت فعالیت می‌کنند.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.