اسکندر زند روز چهارشنبه در حاشیه همایش محققان معین منطقه 2 کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: همچنین سالانه حدود 25 تا 30 آفت کش، 30 واکسن و 30 توصیه گیاه پزشکی و سموم کم‌مصرف جدید توسط محققان و مروجان این سازمان معرفی می‌شود.
وی تصریح کرد: هم‌اینک 130 نوع گندم اصلاح شده با قابلیت کشت انبوه در سطح مزارع کشور معرفی شده که 70 نوع آن در مزارع کشت می‌شود.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مجموع هم اینک بیش از 850 نوع محصول زراعی و باغی در سطح کشور شناسایی شده که حدود 450 مورد آن ارقام زراعی و مابقی نیز باغی و تا حدودی دارویی است.
وی ادامه داد: با هدف توسعه نظام ترویج و ارتباط مستمر و مؤثر بین مروجان و محققان کشاورزی، کشور را به 10 هزار پهنه تقسیم کرده‌ایم.
زندی تأکید کرد: در این پهنه بندی بیش از 10 هزار مروج تعیین شده که هزار محقق نیز آنها را پشتیبانی می‌کنند و در ارتباط تنگاتنگ با همدیگر هستند.
وی عنوان کرد: هم اینک رتبه ایران در دنیا در زمینه پژوهش‌های کشاورزی محصول محور 16 است در حالی که ازنظر خروجی یافته‌ها و تحقیقات این بخش در رتبه 120 جهان قرار دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: شمار اعضای هیات علمی بخش کشاورزی در همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی افزون بر 10 هزار نفر است که سهم سازمان تحقیقات کشاورزی حدود 2 هزار نفر است.
همایش یک روزه محققان معین ترویج کشاورزی منطقه 2 کشور روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و محققان بخش کشاورزی در یاسوج برگزار شد.
این همایش یک روزه با حضور محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کارگاه‌های آموزشی با چهار موضوع دام و طیور، خاک و آب، زراعت و باغبانی برای محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان منطقه 2 کشور در این همایش برپا شد.
نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی، تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این همایش برپا شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.