به گزارش ایرنا، 32 هکتار آبیاری نوین، 2 مداره کردن برق شهر لنده، طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، کلنگ زنی پل امید، افتتاح مسکن مددجویی شهری، ساماندهی گلزار شهید کریمی در روستای شیتاب و کلنگ زنی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی از مهمترین طرح‌های عمرانی افتتاحی و یا کلنگ زنی شهرستان لنده بود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، گفت: ایام الله دهه فجر یادآور استقلال طلبی و رشادت‌های ملت ایران در مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: دهه فجر جزو مهمترین، سرنوشت سازترین و پرافتخارترین برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد زمینه‌های اتحاد، همدلی و همبستگی در عرصه‌های مختلف، افزود: استفاده بهینه‌تر از تمامی ظرفیت‌های شهرستان لنده به توسعه هر چه بیشتر آن کمک بسزایی خواهد کرد.
حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: مردم و مسئولان اجرایی باید بیش از پیش قدردان خون شهدای دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس باشند.
شهردار لنده نیز با بیان اینکه کلنگ ‌زنی پل امید بین شهرک های فجر و شهید رجایی یکی از مهمترین مطالبات مردم بود و با افتتاح آن مشکل ترافیکی مردم شهرستان لنده تسهیل شده و ساکنان این 2 شهرک نیز به راحتی عبور و مرور می ‌کنند.
مختار مشهدی ‌زاده اظهار داشت: شهرک های فجر و شهید رجایی از تجمیع روستائیان ایجاد شده و باید خدمات لازم به ساکنان آنها ارائه شود.
مسئولان استانی و محلی شرکت کننده در آیین افتتاح و کلنگ ‌زنی طرح های عمرانی لنده با غبار روبی گلزار شهدای روستای ایدنک این شهرستان با خانواده ‌های 2 شهید نیز دیدار کردند.
ایام الله دهه فجر امسال 352 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 2 هزار و 640 میلیارد و 773 میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم 725 نفر در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی می شود.
200 طرح با اعتبار یک هزار و 784 میلیارد ریال عمرانی است که از این تعداد 166 مورد با اعتبار یک هزار و 85 میلیارد ریال افتتاحی و 34 مورد با اعتبار 699 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی است.
152 طرح نیز با اعتبار 856 میلیارد و 931 میلیون ریال اقتصادی است که از این تعداد 146 مورد با اعتبار 698 میلیارد ریال افتتاحی و 6 طرح با 857 میلیارد ریال کلنگ زنی است.
93 طرح عمرانی و اقتصادی نیز 14 بهمن امسال و در سومین روز از ایام الله دهه فجر با اعتبار 800 میلیارد ریال و اشتغالزایی 855 نفر با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد.
این تعداد شامل 90 طرح افتتاحی و سه طرح کلنگ زنی بوده است.
از مجموع 90 طرح افتتاحی شهرستان بویراحمد 62 مورد عمرانی و 28 مورد نیز اقتصادی است.
شهرستان لنده به مرکزیت شهر لنده دارای جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر بوده و در 270 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.