شاهرخ کناری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار تنها شامل زنان مطلقه و یا آن هایی که همسران شان فوت شده نیستند بلکه زنان و دختران خودسرپرست و زنان دارای همسران سالمند و از کارافتاده و معتاد نیز جزو این گروه هستند.
وی افزود: مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزایش است.
فرماندار شهرستان بویراحمد بیان کرد: نگرش‌های اجتماعی به زنان سرپرست خانوار موجب مشکلات جدی روانی و عاطفی برای آن ها شده که با فرهنگ‌سازی صحیح نگرش های جامعه به این افراد باید تغییر کند.
وی عنوان کرد: بیش از 500 زن بی‌سرپرست در شهر مارگون و بیش از 420 زن بی‌سرپرست در شهر کبگیان شهرستان بویراحمد و 356 نفر در لوداب زیر پوشش کمیته امداد شتاسایی شده اند.
کناری تصریح کرد: همچنین بیش از 2 هزار و 300 زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)در منطقه 2 و 2 هزار و 200 زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد در منطقه یک بویراحمد شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از 2 هزار و 290 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی شهرستان بویراحمد هستند.
براساس آمار موجود افزون بر 2 هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار در استان هم معتاد هستند.
15 هزار و 476 خانوار معادل بیش از 50 درصد از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
در سال جاری 10 میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با آموزش‌های مناسب در مناطق حاشیه نشین این استان اختصاص یافته است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.