به گزارش ایرنا، بهنام احمدی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مدت 743 تن کالا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ وزن 11 در صد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: این میزان کالا شامل پودر عصاره شیرین‌بیان و مواد آرایشی و بهداشتی بوده است.
احمدی تصریح کرد: در دی ماه امسال پنج محوله موکت به میزان ۸۹ تن و ارزش ۱۶۰ هزار دلار صادر شد که تقویت این روند مورد تاکید است.
احمدی بیان کرد: گمرک کهگیلویه و بویراحمد با داشتن تمامی امکانات و خدمات گمرکی آماده ارائه خدمات به تجار و صادرکنندگان است.
پیش از این گفته شده بود که هشت میلیون دلار کالای غیرنفتی در 2 سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
بخش عمده کالاها و تولیدات کهگیلویه و بویراحمد از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد پیش‌ازاین گفته بود: بر اساس افق برنامه ششم توسعه و برخی طرح‌های صنعتی قابل بهره‌برداری و یا راه‌اندازی شده در سطح استان، میزان صادرات غیرنفتی تا سال 1400 حدود 50 میلیون دلار پیش‌بینی‌شده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بیش از 40 میلیارد ریال بدهی مالیاتی پیمانکاران این استان در سال جاری تهاتر شد.
محمد علی غفاری اظهار کرد: 12 پیمانکار دارای بدهی مالیاتی و مطالبه از دولت توانستند از مزایای قانون تهاتر بهره‌مند شوند.
وی از پیمانکاران دارای بدهی مالیاتی و دارای مطالبه از دولت خواست تا هفته آینده نسبت به تهاتر مطالبات و بدهی مالیاتی خود اقدام کنند.
مدیرکل مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد از تحقق 99 درصدی برنامه وصولی 9 ماهه اول سال جاری این اداره کل خبر داد.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی فرصت خوبی برای هماهنگی، هم‌افزایی و پیشبرد اهداف اقتصادی است.
سید ابراهیم کشاورز برگزاری نشست با مدیران دیگر بخش‌های اجرایی، اقتصادی، بانک‌ها و کمک به اجرای بهتر برنامه‌های توسعه اقتصادی استان را از اهداف این شورا ذکر کرد.
وی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی، منابع، امکانات و رصد مشکلات دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی و برنامه‌ریزی برای حل و ساماندهی این مشکلات از کارکردهای این شورا است.
کشاورز به لزوم توجه به واگذاری بخشی از پست‌های مدیریتی به زنان در دستگاه‌های اداری اشاره کرد و گفت: در این راستا اولین زن ذیحساب در این استان به کار گمارده شده است.
وی بیان کرد: 30 درصد مسئولیت‌ها در اداره‌ها می‌بایست به زنان واگذار شود که استفاده از ظرفیت زنان نخبه در مدیریت‌ها می‌تواند به تعادل بخشی چیدمان نیروی انسانی و پیشبرد امور کمک کند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.