به گزارش ایرنا، ارسلان حسن پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان صندوق‌های خرد محلی شهرستان‌های جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران افزود: این صندوق‌ها با یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: صندوق‌های خرد محلی بانوان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های پخت نان محلی، گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ و سایر بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حمایت از صندوق‌های خرد محلی با هدف افزایش درآمد بانوان به ویژه در مناطق روستایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه دولت است.
وی بیان کرد: سه هزار و 598 فقره تسهیلات اشتغال از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد میزان تسهیلات اشتغال زایی این صندوق از سال 1392 تاکنون را 731 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرد.
حسن پور افزود: تسهیلات سال جاری به 432 فقره طرح تولیدی و اشتغالزا در زمینه بوم گردی، دامداری، صنایع دستی، صنوف و دیگر حرفه‌ها پرداخت شده است که 500 شغل ایجاد کرد.
حسن پور میزان اعتبار پرداخت شده به طرح‌های اشتغالزای این استان را 103 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی تصریح کرد: هر فقره تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید این استان بین 50 میلیون تا یک میلیارد ریال بوده است.
نشست هم اندیشی نمایندگان صندوق‌های خرد محلی شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام و بهمئی با حضور 30 نفر در گچساران برگزار شد.
در این نشست شرکت کنندگان افزون بر تبادل نظر و استفاده از تجربیات موفق یکدیگر به بیان مشکلات فعالیت در این صندوق‌ها پرداختند.
نرخ بیکاری در استان در تابستان 1396 از سوی مرکز آمار ایران 10.8 درصد اعلام شده که نسبت به تابستان سال گذشته 2.2 درصد کاهش یافته است.
براساس اعلام مرکز آمار ایران کهگیلویه و بویراحمد با 5.6 درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های سراسر کشور را در بهار سال 96 کسب کرد.
نرخ بیکاری سال 1394 کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود که با کاهش 4.4 درصدی در پایان سال 1395 به 13.3 درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود 12.1 درصد رسید.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشاردهنده: موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.