داریوش مظفر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات بر اساس تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک عامل پارسیان و در قالب ارایه طرح های اشتغالزایی به روستاییان پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد که هر فرد متقاضی در روستاهای استان نیز می تواند با ارایه طرح قابل توجیه اقتصادی از این تسهیلات با نرخ سود حدود هشت درصد نیز بهره مند شود.
وی یادآور شد که البته نرخ سود این تسهیلات 18درصد است که 10 درصد سود این تسهیلات را بنیاد برکت و دفتر روستایی نهاد ریاست جمهوری بر عهده گرفته و تنها هشت درصد سود را متقاضی پرداخت می کند.
وی ابراز داشت که کمیته ارزیابی طرح ها در استان نیز تشکیل شده و تاکنون حدود 10 طرح اقتصادی و اشغالزا در سطح استان ارزیابی اولیه شده اند.
مظفر تاکید کرد که پرداخت این میزان تسهیلات تنها مختص به روستاییان است.
حدود 44درصد جمعیت 713 هزار نفری در کهگیلویه وبویراحمد را روستاییان تشکیل داده است.
این استان دارای یکهزار و 670روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار جمعیت هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت که سال گذشته نیز اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال در قالب تسهیلات و با عاملیت بانک سینا تخصیص یافت که تاکنون رقمی افزون بر 90 میلیارد ریال آن در قالب 18 طرح به متقاضیان پرداخت شده است.
مظفر ادامه داد که ظرف چهار سال گذشته دولت و دفتر امور روستایی نهاد ریاست جمهوری افزون بر 850میلیارد ریال به دهیاری های این استان کمک مستقیم کرده است.
مظفر ابراز داشت: تعداد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد در قبل از دولت یازدهم با 25.6 درصد افزایش از 442 به 555 مورد رسیده است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار:علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.