به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای راکد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی یاسوج 2 در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که بسیاری از از واحدهای راکد به دلایل دیگر همچون نداشتن توان مدیریت و یا مشکلات حقوقی در واگذاری طرح ها از صحنه رقابت خارج شده اند.
وی تصریح کرد: کار در حوزه صنعت و مدیریت صنعتی ظریف و نیازمند هوشیاری ، تجربه ،آموزش و نیروی انسانی حرفه ای و دانش بنیان است.
احمدی با تاکیدبر اینکه برخی از واحدهای صنعتی انعطاف لازم را برای مقابله با مشکلات ندارند، گفت: حتی برخی از مدیران این کارخانه ها با بروز نخستین مشکل کار را رها می کنند در صورتی که سرمایه گذار باید توانایی برخورد با مشکلات را داشته باشد.
احمدی افزود: البته مشکلات واحدهای راکد و تولیدی در استان در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و دستورات و تمیهدات لازم برای رونق مجدد آنها اتخاذ خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشکلی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد در صورت داشتن شرایط لازم وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: 30 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی یاسوج 2 به مساحت 14 هکتار مستقر است.
سهراب بنام افزود که 6 مورد از این واحدها در زمینه صنایع غذایی، 6 واحد در حوزه صنایع شیمیایی و مابقی نیز در بخش صنایع فلزی، ساختمان و ایمنی است.
وی تعداد واحدهای راکد و نیمه فعال در این شهرک صنعتی را حدود 16 مورد دانست و گفت: برای رفع مشکل هر یک از این واحدها مبلغی افزون بر 15 تا 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 131طرح و واحد تولیدی و صنعتی ظرف چهار سال گذشته در دولت یازدهم در این استان بهره برداری و یا مجدد به چرخه تولید بازگشت.
بنام همچنین گفت که ظرف یک سال گذشته افزون بر 180 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی و در قالب 138 قرار داد به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان واگذار شد که ارزش سرمایه‌گذاری این میزان زمین بیش از سه هزار میلیارد ریال است.
هم‌اینک حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.