بر اساس ماده 72 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید مکان های رفاهی و تفریحی و خدمات فرهنگی، هنری و ورزشی با 50 درصد تخفیف توسط دستگاه های اجرایی مربوطه در هر کدام از استان های کشور در اختیار خانواده شهدا و جامعه ایثارگری قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مجید محنایی روز یکشنبه در نشست شورای امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان پیگیری های لازم برای تعیین تکلیف ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر تأمین، پرداخت و یا تخفیف حداقل 30 درصد شهریه تحصیل جامعه ایثارگری در دانشگاه ها را انجام داده و پاسخ مناسب و قانع کننده ای به افراد مشمول این قانون در استان دهند.
وی افزود: کارشناسان امور ایثارگران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تلاش و پیگیری های بیشتری برای احقاق حقوق کارکنان ایثارگر شاغل در نهادهای دولتی استان کنند.
محنایی بیان کرد: استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز آماده هرگونه همکاری، پیگیری و رایزنی برای رسیدگی مطلوبتر به امور ایثارگران استان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
وی عنوان کرد: امنیت، آرامش، اقتدار، عزت، عظمت و سربلندی کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت های مثال زدنی شهیدان و رزمندگان بوده و هر چه قدر برای رسیدگی به امور خانواده شهدا و جامعه ایثارگری اقدام شود بازهم ناکافی است.
مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اجرای دقیق و اصولی ماده 72 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران توسط دستگاه های اجرایی مربوطه در این استان ضروری است.
سید محمود داربام اظهار داشت: مکاتبه های لازم با دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای ماده 72 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انجام شده که برخی اعلام آمادگی کرده و تعدادی نیز تاکنون پاسخ مناسب نداده اند.
وی افزود: ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر تأمین، پرداخت و یا تخفیف حداقل 30 درصد شهریه تحصیل جامعه ایثارگری شامل تمامی دانشگاه ها از جمله دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی می شود.
مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جامعه ایثارگری این استان می توانند برای یکبار از انشعاب رایگان آب، برق، گاز و فاضلاب بهره مند شوند.
داربام عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد شامل شرکت های آب و فاضلاب شهری، برق و گاز همکاری و تعامل لازم را با جامعه ایثارگری استان در این زمینه داشته باشند.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، افزون بر 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.