به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز چهارشنبه در همایش وقف و رسانه در یاسوج به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: وقف به‌عنوان صدقه جاریه از فرهنگ‌های غنی دین مبین اسلام بوده و از نقش و جایگاه والایی نیز برخوردار است.
وی افزود: وقف کارکردهای متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فرهنگی، آموزشی، علمی، اجتماعی، اقتصادی و رفع نیاز محرومان جامعه اشاره کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آثار و برکات وقف شامل تعدیل ثروت، توزیع عادلانه سرمایه در جامعه، فقرزدایی، کاهش فاصله طبقاتی، تقویت روحیه ایثار و فداکاری بین مردم و نبود ریا در ارائه خدمات به نیازمندان است.
محمدی عنوان کرد: فرهنگ وقف نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری در کهگیلویه و بویراحمد توسط متولیان امر، رسانه‌ها و خبرنگاران استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رسانه می‌تواند در تبلیغ فرهنگ وقف اثرگذار بوده و نقش مهمی در این راستا ایفا کند.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور اظهار داشت: هدف اصلی اوقاف و امور خیریه کشور و کهگیلویه و بویراحمد عمل به نیت واقفان بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی نیز دریغ نخواهد شد.
وی افزود: وقف ابعاد گسترده‌ای داشته و برکات و فواید آن نیز چشمگیر است و باید برای ترویج روزافزون آن در کهگیلویه و بویراحمد تلاش بیشتری کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از اولویت‌های کاری اوقاف کشور و این استان گسترش وقف در حوزه علم و فناوری به‌منظور حمایت از نخبگان و توسعه علمی در جامعه است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: دشمنان به‌تازگی اقدام به تبلیغات منفی علیه اوقاف و امور خیریه کشور و مقوله مهم وقف کرده و آنها را مورد هجمه قرار داده‌اند.
وی ابراز داشت: دلیل اصلی این تبلیغات منفی و هجمه‌های گسترده دشمنان نیز آثار گسترده وقف و اهمیت چشمگیر سازمان اوقاف و امور خیریه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه مأموریت مهم سازمان اوقاف شامل خدمت به بقاع متبرکه، احیا و صیانت از موقوفه‌ها و ترویج فعالیت‌های قرآنی است.
حجت الاسلام جنتی پور با اشاره به وجود 225 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بسیاری از این بقاع در مناطق سخت گذر استان قرار داشته و همین امر نیز ساخت و ساز و انجام امور عمرانی در آنها را دشوار کرده است.
وی افزود: مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد سعی دارند با استفاده از ظرفیت‌های استان و تبدیل آنها از بالقوه به بالفعل به تحقق هر چه مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی کمک کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: وقف مقوله‌ای دینی، شرعی و اجتماعی بوده و گستره آن نیز با توجه به شرایط زمان تغییر می‌کند.
یوسف افشارنیا اظهار داشت: یکی از وظایف رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد آن است که مقوله مهم وقف را متناسب با مقتضیات زمان برای مردم این استان تبیین و تشریح کنند.
وی افزود: احیا و ترویج فرهنگ وقف و تقبیح عمل ناپسند تصرف برخی افراد و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در موقوفه‌ها از دیگر رسالت‌های فعالان رسانه‌ای این استان است.
افشارنیا بیان کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای شناسایی موقوفه‌های این استان نیز اقدام کنند زیرا تعدادی از آنها به دلیل ثبت نبودن در سامانه‌های مربوطه مغفول مانده‌اند.
18 نفر در این همایش در بخش‌های واقفان، اصحاب رسانه و خبرنگاران، خادمان و هیأت امنای بقاع متبرکه و فعالان قرآنی (مربی، حافظ و قاری) با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
کهگیلویه و بویراحمد 23 موقوفه منفعتی ثبت شده دارد.
25 آبان تا چهارم آذر سال جاری به نام دهه وقف نامگذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.