زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر شب گذشته در استان کرمانشاه، به مناطقی در غرب ایران خسارت‌ وارد کرده و ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است.
آمار نهایی قربانیان و زخمی‌های این زمین‌لرزه هنوز مشخص نیست و ممکن است در ساعت‌های آینده افزایش پیدا کند.
جلال پوران فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و ابلاغ وزیر بهداشت و درمان کشور تمامی بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش کامل هستند.
وی افزود: در راستای خدمت رسانی به مصدومان زلزله غرب کشور تعدادی از کادر درمانی این استان آماده اعزام به منطقه هستند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه پزشک عمومی، 15 پرستار، پنج ماما، 2 نفر برای اتاق عمل، سه گروه بهداشتی هفت نفره، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با چهار کارکنان عملیاتی و سه دستگاه آمبولانس با 6 نفر کارکنان عملیاتی آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.
پوران فرد گفت: با توجه به وجود 2 بالگرد در استان در صورت نیاز به امداد هوایی یک فروند بالگرد با کروی پروازی و کارکنان درمانی نیز اعزام می‌شوند.
وی عنوان کرد: همچنین سه آمبولانس اعزامی استان در مرز چذابه بودند که به کرمانشاه برای خدمت رسانی به زلزله زدگان اعزام شدند.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: 10 نفر نیروی فوریت‌های پزشکی از کهگیلویه و بویراحمد به کرمانشاه اعزام شد.
غلام عباس سبز اظهار داشت: 50 تخت بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به EOC کشور اعلام شد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.