بر اساس ماده 16 قانون مطبوعات، صاحب امتیاز نشریه موظف است 6 ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی ‌و دادن فرصت 15 روزه در صورت نداشتن عذر موجه برای انتشار اعتبار پروانه از بین می‌ رود و منتشر نشدن منظم نشریه در یک سال نیز اگر بدون عذر موجه (‌به‌ تشخیص هیأت نظارت) باشد سبب لغو پروانه خواهد شد.
‌سالنامه ها از ماده فوق مستثنی بوده و در صورت منتشر نشدن در یک سال بدون عذر موجه پروانه‌ صاحب امتیاز آن لغو می شود.
رضا دهبانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 10 نشریه غیرفعال مشمول ماده 16 قانون مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد اعم از هفته نامه و 2 هفته نامه شناسایی و برای تعیین تکلیف و فعالیت مجدد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای چهار روزنامه، 17 هفته نامه، پنج 2 هفته نامه، 2 ماهنامه، 6 فصلنامه و 34 سایت و پایگاه خبری و اطلاع رسیانی مجوزدار است که از این تعداد 10 نشریه شامل هفته نامه و 2 هفته نامه مشمول ماده 16 قانون مطبوعات شده و هم اینک غیرفعال هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش بینی می شود که از این 10 نشریه غیرفعال مشمول ماده 16 قانون مطبوعات استان پنج یا 6 مورد فعال شوند.
دهبانی پور عنوان کرد: بزودی نشست هیأت امنای خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعالیت رسمی آن با حضور هفت عضو اصلی، 2 بازرس و پنج عضو علی البدل آغاز می شود.
وی ابراز داشت: انتخابات الکترونیکی اعضای هیأت مدیره خانه‌ مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد همزمان با استان های کرمانشاه، گیلان، مرکزی و همدان چهارشنبه هفته گذشته 10 آبان برگزار شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.