فرودگاه یاسوج از تیرماه امسال به مدت سه ماه با هدف اجرای طرح تطویل باند تعطیل شد.
مدیر فرودگاه یاسوج روز دوشنبه به ایرنا گفت: باند فرودگاه یاسوج از 2 هزار و 600 متر به سه هزار و200 افزایش یافت .
علی محسنیان افزود: با افزایش طول باند فرودگاه یاسوج ،امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر100 و ایرباس 320 در این فرودگاه فراهم شده است.
به گفته وی ، برای اجرای تطویل باند فرودگاه یاسوج 230 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
هم اکنون پروازهای فرودگاه یاسوج به جز روز شنبه در طول ایام هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس صورت می گیرد.
مدیرفرودگاه یاسوج گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساعت پرواز تهران به یاسوج برای روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 5:5 دقیقه هر روز صبح است.
وی ادامه داد: ساعت ورود پرواز تهران به یاسوج هر روز ساعت 6:55 دقیقه و ساعت برگشت پرواز یاسوج به تهران نیز ساعت 7:25 دقیقه خواهد بود.
محسنیان از مسئولان و شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست با انتخاب پروازهای فرودگاه یاسوج به رونق هرچه بیشتر این فرودگاه کمک کنند.
وی تاکید کرد که همکاری مسئولان استانی و کشوری ظرف یک ماه آینده علاوه بر افزایش مسیرهای پروازی، امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می‌شود.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت که بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج نیز با توجه به وعده پیمانکار، تا پایان مهرماه جاری صورت خواهد گرفت.
محسنیان افزود: انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی افزایش باند پروازی با برنامه‌ای بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی کهگیلویه وبویراحمد پیشتر برای انتقال و جابه جایی ساختمان مرکزی زندان به محلی مناسب با شرایط و مقتضیات لازم اعلام آمادگی کرده بود.
خبرنگار و انتشار: مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.