علی محمد احمدی روز شنبه در آیین عطرافشانی گلزار شهدای یاسوج در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان های توسعه نیافته ای همچون کهگیلویه وبویراحمد نباید در چنین فضاهای مسموم ومسایل حاشیه ای و سیاسی درگیر شود.
وی شرایط خاص حاکم بر این استان را یادآور شد و از همه نخبگان، نهادهای فرهنگی و تاثیرگذار و همچنین رسانه ها خواست که اجازه ندهند حاشیه ها بر متن و امور اصلی و اساسی در راستای توسعه و پیشرفت این استان غلبه پیدا کند.
احمدی ابراز داشت: بدون شک مناطق و استان هایی که نتوانند خوب از فرصت ها ، منابع و ظرفیت های موجود بهره ببرند و خود را درگیر برخی مسایل حاشیه ای کنند در قافله توسعه ای کشور بازنده خواهند بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تشریح و تبیین برخی اولویت های کاری خود، گفت: شناسایی نقاط قوت وضعف استان در حوزه های گوناگون مهمترین اولویت است که این ماموریت مهم به همه دستگاه های اجرایی و نهادها ابلاغ شده است.
احمدی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد سرشار از ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت های متنوع و گوناگون است، افزود: بایدبتوان با تکیه بر نقاط مثبت سعی در رفع محدودیت ها، مشکلات و نارسایی ها کرد.
وی استفاده از منابع و ظرفیت های درون زا با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از اولویت های مهم و کاری خود دانست.
وی گفت: شاخص ها ومصادیق در این راستا مشخص است و باید با هم افزایی، هماهنگی و ایجاد وفاق و همدلی بیشتر زمینه تحقق و اجرای عملی اقتصاد مقاومتی را در استان فراهم کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اتمام وتکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه های مختلف را از دیگر اولویت ها و برنامه های مهم اجرایی خود دانست و گفت: البته طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا و تاثیرگذار در روند توسعه وتحول استان در این راستا مدنظر خواهد بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: حوزه زیرساخت های حمل ونقل اعم از توسعه فرودگاه ، تامین اعتبار برای جاده های در دست اجرا، افزایش طول بزرگراه ها از دیگر برنامه ها واولویت های مهم در حوزه عمرانی است.
وی تکمیل و احیای مجدد طرح های نیمه تمام و راکد صنعتی برای کاهش معضل بیکاری در استان را از دیگر اولویت های مهم خود دانست و گفت: رفع مسایل و معضلات در این راستا دارای جنبه ملی و استانی است که باید از همه توان و ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده کرد.
وی رونق گردشگری با توجه به ظرفیت های منحصربفرد طبیعی ، معنوی و تاریخی ، تحول در حوزه کشاورزی و افزایش میزان بهره وری در این بخش را از دیگر اولویت های جدی خود در استان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد.
احمدی 25 شهریور سال جاری با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد در دولت دوازدهم معرفی شد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده :مسعود علیزاده
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.