به گزارش ایرنا، مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح برخی جزئیات ونحوه نام نویسی ، مزایا و کاربردهای کارت ملی هوشمند گفت که شمار واجدان شرایط در این راستا در استان حدود 520 هزار نفر است.
سید علی محمد تقوی بیان کرد که فراخوان مرحله نخست نام نویسی از افراد واجد شرایط از اول مرداد سال جاری آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد که افرادی که تاریخ انقضای کارت ملی آنها بین سال های 87 تا 92 بوده در اولویت نام نویسی در مرحله نخست فراخوان هستند.
کارت ملی هوشمند نوعی کارت دیجیتالی است که جایگزین کارت های ملی شده و به عقیده کارشناسان یک کامپیوتر ساده و کوچک است، که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.
با اجرای طرح کارت ملی هوشمند امکان خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم فراهم می شود و می تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی و بالا بردن سطح رضایت افراد از خدمت رسانی شود.
اطلاعات درون کارت ملی هوشمند به صورت رمزنگاری شده نگهداری می شود و کارت را از دسترسی های غیرمجاز ایمن می کند.
وجود عکس و اثر انگشت الکترونیکی صاحب کارت، ثبت اطلاعات محرمانه با ضریب اطمینان بالا، شناسایی شخص، تصدیق هویت و امضای دیجیتال از مزایای کارت هوشمند ملی است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت که از 600 خدمت دولت الکترونیک، کارت‌ ملی هوشمند قادر به ارائه بیش از 200 مورد از این خدمات است.
وی با اشاره به صدور 437 هزار و 292 جلد شناسنامه مکانیزه گفت که 57درصد این تعداد در دولت یازدهم بوده است.
تقوی تصریح کرد که 248 هزار و 621 مورد از این تعداد از سال 92 تاکنون بوده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.