به گزارش ایرنا، جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه روز چهارشنبه در دفتر امام جمعه شهر دهدشت با موضوع گزارش عملکرد ادارات در رابطه با مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و خودکشی برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند گفت: برای کاهش این معضلات اجتماعی نیاز است هر نهادی برنامه‌های خود در این راستا را تدوین کند.
سید ایرج کاظمی اظهار داشت: باید ادارات برنامه‌های خود را در سال جدید برای مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی ارائه دهند.
وی بر مشارکت اجتماعی مردم در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز تأکید کرد.
کاظمی اظهار کرد: عملکرد برخی از ادارات در اجرای مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی مناسب نیست و باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.
امام جمعه دهدشت نیز در این نشست افزود: آسیب‌های اجتماعی تهدید جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود و در این راستا باید همه نهادها همکاری لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی عنوان کرد: راه اندازی معاونت اجتماعی از سوی فرمانداری برای پیگیری مصوبات و ریشه یابی مشکلات اجتماعی نقش مهمی در کاهش این آسیب‌ها خواهد داشت.
حسینی اظهار کرد: باید علت آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی و اعتیاد از سوی گروه تحقیقاتی مشخص و راهکارهای لازم از سوی متولیان ارائه شود.
رئیس دادگستری کهگیلویه مهم‌ترین اولویت دستگاه قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری دانست و گفت: در سال جدید جلسات متعددی برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این نهاد برگزار شد.
مجید کرمی با تأکید بر ناامن کردن مناطق پرخطر برای فروشندگان مواد مخدر بیان کرد: در این راستا تعداد زیادی از افراد به کمپ‌های ترک اعتیاد نیز ارجاع داده شدند.
وی بیان کرد: در سال جاری برای 60 فقره پرونده مواد مخدر حکم مجرمیت صادر شد.
کرمی تصریح کرد: در رابطه با پرونده طلاق توافقی نیز 61 پرونده به بهزیستی شهرستان ارجاع که از این تعداد 37 پرونده منجر به صدور حکم شد.
فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست افزود: آسیب‌های اجتماعی در صورتی که کنترل نشود به یک معضل اجتماعی بزرگ برای جامعه تبدیل می‌شوند.
علی پوزش افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد نشاط اجتماعی بوده و در این راستا موفق عمل کرده است.
وی گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی نسبت به ایجاد نشاط اجتماعی برای جامعه هدف خود اقدامات لازم را انجام دهند.
پوزش تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌ها در راستای کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.