رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی یاسوج تاکید کرد که براساس کار کارشناسی میدانی و حضور کارشناسان این اتاق در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، 62 درصد واحدهای تولیدی در این شهرک ها هم اکنون غیرفعال هستند.

" جبار کیانی " به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: برای بدست آوردن آمار دقیق از آخرین روند فعالیت، نیمه فعال و یا غیرفال بودن واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یک تیم کارشناسی از اتاق بازرگانی یاسوج بصورت روزانه و مستمر در یک بازده زمانی خاص اقدام به گردآوری اطلاعات از شهرک های صنعتی استان کردند.

وی تعداد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را 274 واحد عنوان کرد و گفت :  62 درصد آنها یعنی 169 واحد تولیدی بطور کامل غیرفعال هستند .

رئیس  اتاق  بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج افزود: از 274 واحد کنونی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تنها 25 درصد آنها یعنی 68 واحد در حوزه های مختلف فعال می باشند.

کیانی، تعداد واحدهای نیمه فعال در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را 37 واحد عنوان و خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که شرایط خوبی در شهرک های صنعتی این استان برای واحدهای تولیدی وجود ندارد.

وی تعداد شهرک های صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را پنج شهرک " یاسوج 1 " ، " بلکو " ، " یاسوج 3 فرودگاه " ، " سربیشه گچساران " و روستای بردیان چرام " برشمرد.

چرام ضعیف ترین شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ، ضعیف ترین شهرک صنعتی این استان را مربوط به شهرستان چرام واقع در محدوده جغرافیایی روستای " بردیان " ذکر کرد.

کیانی گفت: از 19 واحد تولیدی در شهرک صنعتی چرام تنها سه واحد فعال با ظرفیت اشتغال پایین اکنون وجود دارد و مابقی واحدها نیمه فعال و یا غیرفعال هستند.

وی افزود: 74 درصد واحدهای تولیدی معادل 14 واحد در شهرک صنعتی چرام هم اکنون غیرفعال و بنظرمی رسد نمی توان آنها را فعال کرد.

وی بیشترین واحدهای فعال تولیدی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان گچساران با 38 درصد فعال بودن عنوان و خاطرنشان کرد: 42 درصد واحدهای تولیدی در این شهرک غیرفعال هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.