به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این 2شهرستان بویژه جوانان یک ساعت قبل از آغاز رسمی برای انتخابات، انداختن آری به صندوق ها در پشت شعب اخذ رای تجمع کرده بودند.
با توجه به اینکه رای گیری در روز تعطیل انجام می گیرد، حضور پر شوق و شور رای اولی ها همراه پدر و مادرشان در ساعت آغازین انتخابات قابل ارج نهادن است.

**مهم بودن یک رای در سرنوشت کشور
یکی از رای اولی های باشتی می گوید: در انتخابات های گذشته نقش تماشاچی را داشتم اما این انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی ما رای اولی هاست و با رای دادن می توان وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کنیم.
یونس زمانی گفت: حضور ما در انتخابات نشان از استقلال و آزادی است و همه باید بدانند یک رای نیز در سرنوشت کشور مهم است و این حق در انقلاب اسلامی به مردم داده شده که در سرنوشت خود دخیل باشند.
وی ابراز کرد: همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای آمدم تا در سرنوشت کشورمان به عنوان ادای تکلیف شرکت کنم.
دیگر جوان رای اولی گچسارانی نیز برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی را مهم دانست و افزود: سالها انتظار کشیدم که بتوانم من نیز مانند بقیه مردم در سرنوشت کشور و شهر خود تاثیر گذار باشم.
رضا مرادی گفت: خوشحالم که برای نخستین بار در 2 انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا مشارکت می کنم.
وی ادامه داد: از اینکه در سرنوشت خود و کشورمان مشارکت می کنم، احساس غرور دارم.

**رفع مشکلات اقتصادی مهمترین خواسته از رئیس جمهوری
یک جوان گچسارانی گفت: حس بسیار خوبی برای ایفای نقش در تعیین سرنوشت کشورم دارم که توصیف آن بسیار دشوار است.
حسن شریف زاده اظهار داشت: مهمترین خواسته از منتخب مردم در انتخابات رفع مشکلات اقتصادی کشورمان است.
این دانش آموز دبیرستانی با بیان اینکه من تجربه رای دادن را در انتخابات دانش آموزی را دارم افزود: برایم خیلی مهم است بدانم که رای من در سرنوشت کشورمان چقدر تاثیر خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای انتخاب کاندیداهای اصلح ریاست جمهوری مدام به سراغ رسانه ها و محافل عمومی رفتم تا با دقت، افراد اصلح را شناسایی و تعیین کنم.
یکی از دانش آموزان که خود را امیر علی عباسی معرفی کرد، افزود: از اینکه رای من در سرنوشت آینده کشور و شهرمان تاثیر دارد، خوشحال هستم.
وی بیان کرد: انتخاب شایسته ریاست جمهوری، توطئه ها و ترفند دشمنان نظام و انقلاب را شکست خواهد داد.
وی از حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف سیاسی و دینی یاد کرد و تصریح کرد: برای تعیین سرنوست خود پای صندوق های رای آمدم و شرکت در انتخابات برای ما ایرانیان یک وظیفه مهم و تاثیرگذار است.

***8773 رای اولی در گچساران و باشت
رئیس اداره ثبت احوال گچساران گفت: هشت هزار و 375 نفر رای اولی دارای شرایط در این شهرستان وجود دارد.
ˈعطاء الله گرجی نژاد افزود: رای و نظر دادن در اداره امور کشور و نظام جمهوری اسلامی یک نعمت الهی و افتخاری است که نصیب این نوجوانان ایران شده است.
وی سن قانونی رای دادن در انتخابات پیش رو را 18 سال تمام ذکر کرد و گفت: نوجوانان رای اولی این شهرستان همگام با پیشکسوتان در این آزمون ملی، حماسه سیاسی جدید خلق خواهند کرد.
رییس اداره ثبت احوال گچساران گفت: افرادی که مشکلات سجلی دارند می توانند هر چه سریعتر برای رفع مشکلات شناسنامه خود به اداره ثبت احوال شهرستان مراجعه کنند.
فرماندار باشت گفت: با توجه به آمار موجود بیش از 15 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان است.
سید مسعود حسینی افزود: بیش از 400 نفر از این تعداد برای نخستین بار به‌عنوان رأی اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.
شهرستان باشت و گچساران دارای بیش از 150 هزار نفر جمعیت است.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.