به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی سه شنبه شب در جمع مردم گچساران در مسجد بیت العباس (ع) این شهرستان اظهار داشت: پس از آغاز به کار دولت یازدهم و به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان وضعیت دارو و درمان در کشور با مشکلات متعددی مواجه بود.
وی ادامه داد: به همین دلیل 700 هزار نفر از مردم کشور سالانه زیر خط فقر بوده و برای درمان فرزندان و والدین خود فرش زیر پایشان را می فروختند.
قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: 122بیمارستان در دوران چهار ساله دولت یازدهم در کشور افتتاح شد.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه درمان برای روستاییان به سه درصد و ساکنان شهرها به 6درصد رسید.
قاضی زاده هاشمی افزود: خدمات دولت تدبیر و امید در تمامی عرصه ها از جمله حوزه بهداشت، درمان و سلامت با وجود مشکلات متعدد از جمله پایین بودن قیمت نفت و محدودیت های مالی و اقتصادی کشور ارزنده بوده است.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم برای دیگر مشکلات کشور و خدمات رسانی مطلوب به مردم نیازمند چهار سال زمان دیگر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 11میلیون نفر از مردم کشور در دولت یازدهم بیمه شدند که 85 درصد آنها به دلیل نداشتن بیمه و فقر مالی به پزشک مراجعه نمی کردند.
وی ابراز کرد: پنج هزار خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مراکز جامع خدمت سلامت از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در کشور راه اندازی شد.
هاشمی اظهار داشت: 6 هزار و 500 طرح بهداشتی درمانی توسط دولت یازدهم در سراسر کشور اجرا که از این تعداد 650 طرح آن مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید پیشنهاد اجرای طرح تحول نظام سلامت را به مجلس شورای اسلامی ارایه و رهبر معظم انقلاب نیز با اجرای آن موافقت کرد که یکی از نتایج مهم اجرای این طرح کاهش میزان پرداختی از جیب مردم بود.
وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان 96 تختخوابی بی بی حکیمه(س) گچساران تا قبل از دولت یازدهم تنها 30 درصد بود که در سال پایانی این دولت تکمیل و افتتاح شد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.