به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در همایش فعالان حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رئیس جمهوری در سفر 24 و 25 مرداد سال گذشته به این استان بر شکوفایی صنعت گردشگری استان و تبدیل شدن آن از محل عبور گردشگران به مقصد جدید گردشگری در کشور تأکید داشت.
وی افزود که در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد 100 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان اختصاص یافت و با تأمین امکانات رفاهی و اقامتی می‌توان به رونق صنعت گردشگری استان کمک کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند که تاکنون اقدام‌های ارزنده‌ای درزمینهٔ توسعه تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری در استان انجام شده اما ناکافی به نظر می‌رسد و باید با جدیت تداوم یابد.
خادمی عنوان کرد که با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و انجام اقدام‌های نرم افزاری لازم در این راستا می‌توان بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری استان را بدون نیاز به ایجاد صنایع آلاینده برطرف کرد.
وی بر لزوم تقویت روز افزون حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و انجام فعالیت‌های لازم در این زمینه برای کمک به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم استان تأکید کرد.
خادمی ابراز داشت: قراردادهایی با تعدادی از تشکل‌های مردم نهاد حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باهدف توانمندسازی هر چه بیشتر آنها منعقد و بخشی از امور از جمله برگزاری جشنواره‌ها به آنها واگذار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که سه سال و نیم گذشته برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان اقدام‌هایی از جمله تهیه فیلم، چاپ کتابچه و برگزاری جشنواره‌های عشایر، برفی، انگور، هوایی و شب‌های یاسوج انجام شد.
محمود باقری اظهار داشت: اقدام مهم دیگر برای رونق حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و تکمیل تعدادی زیرساخت گردشگری از جمله ساخت نخستین هتل چهار ستاره و پارک آبی در یاسوج با مشارکت بخش خصوصی است که این طرح هم اینک حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی افزود که سال گذشته 125 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و 50 میلیارد ریال نیز تسهیلات استانی و ملی به بخش صنایع دستی استان پرداخت شد.
باقری با اشاره به نقش سفره خانه‌های سنتی در رونق گردشگری، بیان کرد: تاکنون 2 مورد در شهر یاسوج افتتاح شده است.
وی عنوان کرد که 42 اردوگاه رفاهی و تفریحی و 2 واحد بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بر اساس آمارهای اعلام شده افزون بر یک ‌میلیون و 564 هزار و 484 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال 966 از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 300 جاذبه دیدنی است که 50 منطقه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.