به گزارش ایرنا، محمدرضا قلعه گلاب روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت گچساران اظهار داشت: جمعیت هدف این برنامه تمام ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، حاشیه نشین و جمعیتِ شهرهای زیر 50 هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: این طرح در سه شهر بزرگ دارای حاشیه نشینی این استان شامل یاسوج، گچساران و کهگیلویه اجرا شده است.
معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای افراد زیر پوشش در این برنامه، پرونده سلامت تشکیل و خدمات بهداشت محیط، بهداشت مدارس، بهداشت حرفه ای، بهداشت اجتماعی و خدمات خاص و مراقبت های اولیه فردی سلامت و برنامه خانواده و جمعیت، مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر و تغذیه ای به آنها ارائه شد.
قلعه گلاب اظهار داشت: میانگین سرانه سلامت روستایی این استان در دولت گذشته 300 هزار ریال بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به970 هزار ریال رسیده است.
وی گفت: افزایش پزشکان متخصص به پرسنل مراکز درمانی، تجهیز بیمارستان های دولتی، احداث و تجهیز و تعمیر نوسازی 70 خانه بهداشت از جمله خدمات بهبود سخت افزاری طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ادامه داد: براساس اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف ارتقای خدمات دهی بهتر به مردم در تمام نقاط کشور به ویژه کهگیلویه و بویراحمد براساس مصوبه دولت، حقوق پزشکان عمومی مستقر در روستاهای استان بیش از 100 درصد افزایش یافت.
قلعه گلاب اظهار داشت: بیش از 70 مرکز شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید نوسازی و بهسازی شد.
وی، استاندار سازی تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی، نوسازی تجهیزات پیرا پزشکی، تجهیز و استاندارد سازی تجهیزات خانه های بهداشت، بکارگیری نیروهای کارشناس ارشد سلامت روان و تغذیه در شهرها و روستاها را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت نظام در استان ذکر کرد.
وی ابراز کرد: شاخص های سلامت و امید به زندگی دستاورد مهم دولت یازدهم به ویژه در مناطق محروم است.
وی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه های درمان، افزایش دسترسی به فضاهای درمانی، تجهیز مراکز درمانی موجود و افزایش تعداد پزشکان متخصص در مناطق توسعه نیافته افزود: وضعیت خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید متحول شده است.
فرماندار گچساران نیز گفت: بیش از 907 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش عمرانی بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از کارنامه های درخشان دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی ابراز کرد: کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش زیرساخت‌های درمانی، دسترسی عادلانه به خدمات درمانی برای تمام اقشار جامعه و ماندگاری پزشک به ویژه در مناطق محروم از مزایای طرح تحول سلامت است.
وی ابراز کرد: تلاش برای بهبود وضعیت سلامت اقشار مختلف جامعه وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که مردم و مسئولان شهرستان باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.