به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت الاسلام پرویز ولی‌زاده ظهر امروز در نشست هماهنگی امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به جامعه ایثارگران دارد، اظهار داشت: در حالی که خیلی از افراد به اسم شهدا آمدند ولی این قانون خدمات را ابلاغ نمی‌کردند.

مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال 90 تصویب و در سال 91 از طریق شورای نگهبان به رئیس جمهور وقت ابلاغ شد، بیان کرد: ولی رئیس جمهور وقت آن را ابلاغ نمی‌کرد اما علی رغم اینکه تنها ماده 51 آن 700 میلیارد بار مالی داشت روحانی دو ماه بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری این قانون را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به وجود 3 میلیون ایثارگر در کشور، عنوان کرد: بعد از جنگ متولی خاصی برای رسیدگی به امور ایثارگران وجود نداشت و سپاه و ارتش در حد توان به امور رزمندگان و ایثارگران رسیدگی می‌کردند و بسیاری از قوانین که برای رزمندگان ما در مجلس تصویب می‌شد به خاطر نداشتن متولی اجرا نمی‌شد.

ولی‌زاده افزود: یکی از کارهای مهم دولت یازدهم ابلاغ سند راهبردی در سال 94 بود که پس از آماده شدن به هیئت دولت ارسال شد تا رزمندگان از سال 96 متولی داشته باشند و از امتیازات قانونی که برایشان درنظر گرفته می‌شود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آبان 94 توسط ریاست جمهوری بیان کرد: این شورا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تهران به ریاست رئیس جمهور، در مراکز استان‌ها به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران تشکیل می‌شود.

ولی‌زاده با اشاره به اینکه از سال 89 تاکنون معوقات  و حقوق خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت نشده است، بیان کرد:  تا سال 94 کلیه معوقات خانواده شهدا پرداخت شد و در برنامه ششم دولت پیش بینی شد که ظرف 2 سال معوقات خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دولت اصلاحات 30 هزارتومان بود و در دولت قبل تنها 23 هزار تومان افزایش یافت، افزود: اکنون این میزان در دولت یازدهم علی‌رغم کاهش قیمت و فروش نفت به 250 هزارتومان افزایش یافته است.

ولی‌زاده تصریح کرد: هرآنچه داریم به برکت خون شهدا است و بدون شک هدایت‌های مقام معظم رهبری مانع از تحرکات دشمن نسبت به نظام و ملت شده است.

وی اختصاص رایگان انشعاب آب، برق و گاز برای رزمندگان برای یک مرتبه، همترازی شاغل ایثارگری  که در صورت اینکه از سمت خود تنزل پیدا کند حقوق آن کاهش نمی‌یابد، معافیت 100 درصدی مالیاتی رزمندگانی که بیش از 24 ماه در جبهه حضور داشتند، معافیت‌های شهریه‌ای تا سقف 30 درصد برای خانواده ایثارگران ، بازگشت 100 درصد هزینه درمان ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا به دستگاه آنها را  از جمله برنامه‌هایی دولت یازدهم در حوزه ایثارگران در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امسال به 50 هزار نفر از رزمندگان وام مسکن 70 میلیونی با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

وی  با اشاره به بازدید‌ها و سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران بیان کرد: رئیس جمهور هر هفته به دیدار خانواده شهدا می‌روند و در طول این چند سال بیش از 100 بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است.

ولی زاده با اشاره به اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از 400 خانواده شهدا و جانباز بازدید کرده‌اند، گفت: بیش از 22 هزار سرکشی از خانواده ایثارگران در این استان انجام شده است که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خانواده معظم شهدا است.

وی جنگ و برجام را به عنوان دو اتفاق مهم در کشور دانست و بیان داشت: در جنگ و در سال 67 امام با هدایت‌های پیامبر گونه تصمیم گرفت که ایران باشد و مقام معظم رهبری با هدایت‌های امام گونه خود به دولت یازدهم تصمیم گرفتند که ایران باشد و با بودن ایران انقلاب ما به رخ دنیا کشیده شود.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند تحریم‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست، گفت: سال 94 همه فکر می‌کردند دولت روحانی در زمینه مالی سقوط می‌کند اما با اقدامات موثر وضعیت کشور بهبود یافت و در حالی که در آن روزها تنها برای 3 روز ذخیره گندم داشتیم اما امروز ذخیره گندم ما 700 روزه است و آماده صادرات 3 میلیون تن گندم هستیم.

ولی زاده  تصریح کرد: 500 هزار استخدام غیر قانونی در دولت گذشته انجام شد که باید 30 درصد از استخدام‌ها سهم خانواده شهدا و ایثارگران بود که از 150 هزار نفر تنها 53 هزار نفر از جامعه ایثارگری استخدام شدند و وجود بیش از 3 هزار نفر از جامعه ایثارگری بیکار در این استان ناشی از همان تصمیم‌گیری خارج از ضابطه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621033
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.