به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود باقری پیش از ظهر امروز در چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و 200 اثر تاریخی دارد که از این تعداد، یک 750 اثر تاریخی و معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین سه هزار و 800 شی موزه‌ای در این استان وجود دارد که این موضوع نشان می‌دهد کهگیلویه و بویراحمد یکی از قدیمی‌ترین ‌استان‌ها در زمینه باستان‌شناختی است.

باقری بیان کرد: اولین کنگره معماری و شهرسازی استان با هدف شناخت تاریخ معماری و شهرسازی و حفاظت از آثار تاریخی، شناخت بیشتر دانش‌پژوهان، بازخوانی و نقد دستاوردهای پژوهشی برگزار شد.

وی ابراز کرد: هیچ‌گونه هویت در معماری و احداث پل‌ها و ساختمان در استان و حتی کشور وجود ندارد که با برگزاری این کنگره‌ها و الهام از گذشته وضعیت معماری بهبود یابد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج هم در این آیین گفت: بیش از 60 مقاله علمی به کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران ارائه شد که حدود 40 مقاله توسط تیم داوری برگزیده شد.

آرمین محمودی افزود: از تعداد مقالاتی که توسط تیم داوری برگزیده شد، 12مقاله به صوزت سخنرانی و 28 مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618690
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.