به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مسعود شفیعی عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از ارسال 60 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد و اظهار داشت: این کنگره در روز 27 فروردین‌ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: محورهای این کنگره در زمینه فرهنگ طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی است.

شفیعی عنوان کرد: سازه در تاریخ معماری، شهرسازی و باستان‌شناسی، معماری شهرسازی و میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، کارهای فرهنگی و عناصر وابسته از دیگر محورهای این کنگره است.

وی بیان کرد: تلاش داریم با ثبت بناهای تاریخی و آثار ملی استان در فهرست آثار ملی، زمینه مناسبی برای حفاظت و صیانت از این بناهای تاریخی فراهم کنیم که بر این اساس، تاکنون اقدامات خوبی در زمینه ثبت بناها و آثار تاریخی و طبیعی استان در فهرست آثار ملی صورت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود 726 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شفیعی ابراز کرد: ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی استان مقدمه‌ای برای جذب اعتبار به منظور ترمیم، مرمت، تعیین حریم و پیشگیری از تعرض سودجویان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614212
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.