شهرستان دنا با 43 هزار نفر جمعیت واقع در 35 کیلومتری یاسوج یکی از قطب‌های باغی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
در سفر رئیس جمهوری در روزهای 24 و 25 مرداد 95 برای اجرای طرح‌های تأمین آب، توسعه کشاورزی و باغ‌های دنا 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
فضل الله آذرفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد که هفت هزار هکتار باغ سیب، گردو، انگور، هلو و دیگر محصولات هسته‌دار در این شهرستان ایجادشده که به ازای هر 2 هکتار یک فرصت شغلی فراهم شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان دنا یک هزار و 200 تن باغ سیب دارد، گفت که سالانه 60 هزار تن محصول در این شهرستان تولید می‌شود که عمده این محصولات، سیب و هلو است.
آذرفر اظهار داشت: هم اکنون پنج طرح تأمین آب در روستاهای میمند، بن زرد، دشتک میمند، احمد غریب و سمرون، توت نده و گندی ‌خوری با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی تصریح کرد که بهره برداری از این طرح‌ها با هدف آبیاری 2 هزار هکتار و ایجاد بیش از 700 شغل به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
آذر فر بیان کرد: برای اولین بار 200 هکتار باغ انار در این شهرستان در 2 سال پیش کشت شد که این امر بیانگر استعداد این شهرستان برای کشت انواع باغ‌های میوه است.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سیسخت یکی از مناطق خوش آب‌وهوای دارای چشمه ها و رودخانه‌های پرآب و شرایط مستعد برای توسعه باغ‌ها و دیگر زیر بخش‌های کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.