به گزارش ایرنا، مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد گفت: این میزان کالای قاچاق کشف شده پس از دستور مقام قضایی و استعلام از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و به دلیل غیر قابل مصرف بودن معدوم شدند.
حسین بهمنی تصریح کرد که این سومین مرحله امحای کالاهای قاچاق در کهگیلویه وبویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون است که در مراحل قبلی افزون بر 45 تن نیز انواع کالای قاچاق در این استان معدوم شده بود.
وی با بیان اینکه لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی بیش از 80 درصد کالاهای معدوم شده را شامل می شود، گفت: 223 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در 9 ماه گذشته سال جاری در این استان کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق نیز گفت: طرح کدگذاری برای چهار قلم کالا شامل سیگار، لوازم خانگی برقی، گوشی های تلفن همراه و پوشاک از حدود یک ماه قبل عملیاتی شده است.
بهمنی ادامه داد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزایش یافت.
وی یادآور شد: میزان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در 6 ماه نخست سال جاری افزون بر 132 میلیارد ریال بود.
بهمنی تعداد پرونده های تشکیل شده در این راستا را در 6 ماه نخست سال جاری 901 مورد ذکر کرد.
وی مهم ترین کالاهای کشف شده این استان را در این مدت شامل لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک، فرآورده های نفتی، تلفن همراه، سیگار، انواع فرش، گلیم، پتو، رایانه و قطعات آن ذکر کرد.
وی ابراز داشت: تعداد افراد دستگیر اعم از زن و مرد در زمینه قاچاق کالا در 6 ماه نخست امسال نیز 735 نفر بود.
بهمنی میزان ارزش ریالی، تعداد پرونده های تشکیل شده و متهمان دستگیر شده در زمینه قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد طی سال 94 را نیز به ترتیب 320 میلیارد ریال، یکهزارو 820 پرونده و یکهزار و 420 نفر ذکر کرد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.