به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی در نشست با مسئولان شرکت انرژی «سیوان آفتاب ایران» در یاسوج اظهار داشت: برای سایت این نیروگاه در 2 شهرستان کهگیلویه و بهمئی زمین پیشنهاد شده است.
وی گفت: به دلیل موضوع پایین بودن ارتفاع نسبت به سطح دریا، لزوم همجواری به شبکه اصلی گاز، مسطح بودن زمین محل احداث و چند مؤلفه دیگر شهرستان بهمئی بیشتر مدنظر مسئولان این شرکت برای ساخت نیروگاه قرار گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: 50 هکتار زمین برای ساخت این نیروگاه که 500 مگاوات برق تولید می‌کند نیاز است.
خادمی بیان کرد: شهرک صنعتی 100 هکتاری شهرستان بهمئی به دلیل داشتن همه زیرساخت‌ها از گزینه‌های مهم و اولویت دار برای ساخت این نیروگاه است.
وی عنوان کرد: شرکت «سیوان آفتاب ایران» سازنده این نیروگاه با آمادگی کامل و تمام توان وارد اجرای این طرح مهم شود و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز تمام شرایط مربوطه را فراهم و همکاری لازم را انجام می‌دهد.
خادمی با اشاره به اینکه این نیروگاه فاقد آلایندگی زیست محیطی است، ابراز داشت: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راه حل کارآمد، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای تولید برق به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد است و از سرمایه گذار این طرح نیز استقبال خواهد شد.
وی گفت: تمام شرایط از جمله زیرساخت‌ها در اسرع وقت فراهم شود تا در دهه فجر سال جاری شاهد کلنگ زنی آن باشیم.
مدیرعامل شرکت انرژی «سیوان آفتاب ایران» مجری و سازنده این نیروگاه نیز گفت: این شرکت برای اجرای چنین طرح مهمی مصمم بوده و برای استعدادیابی درزمینه تعیین محل ساخت آن مدت‌ها در حال بازدید از مناطق مختلف استان است.
محمد نوری اظهار داشت: سوخت این نیروگاه گاز است و 500 مگاوات برق وارد شبکه سراسر کشور می‌کند و برای ساخت آن 20 میلیون یورو ارز معادل افزون بر 800 میلیارد ریال هزینه می‌شود.
وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق کهگیلویه و بویراحمد در مراحل ساخت حدود 500 نفر اشتغالزایی دارد و مدت زمان احداث آن نیز 25 ماه است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/8005/6110

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.