به گزارش ایرنا، سید ناصر رضایی روز شنبه درآیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان اظهار کرد که 70 مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که 20 باب از این مراکز در قالب کمپ‌های ترک اعتیاد نیمه اقامتی و بقیه هم مراکز متادون درمانی و دی. آی. سی هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست یکی از مهمترین راهبردهای صیانت از بهبود یافتگان و معتادان را ترویج فرهنگ مهارت آموزی دانست و گفت: افزایش سطح آموزش‌های مهارتی با رویکرد کاربردی در احیای بهبودیافتگان اعتیاد تأثیرگذار است.
وی با تشکر از اقدام‌ها و همکاری های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: برای درمان یک معتاد یک چرخه از شناسایی تا صیانت و بازگشت به جامعه صورت می‌گیرد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند هم به مراقبت از بهبود یافته مواد مخدر و هم اشتغال زایی آنها کمک کند.
رضایی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند به بازگشت یک فرد بهبود یافته مواد مخدر به چرخه زندگی کمک کند، افزود: بهبود یافتگانی که متأهل هستند یا اینکه به دلایلی کار خود را از دست داده‌اند می‌توانند با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار برگردند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ارائه این آموزش‌ها باید ظرفیت‌های مختص استان در نظر گرفته شود، عنوان کرد: باید آموزش‌های بومی که در زمان و با هزینه کمتر به نتیجه می‌رسند را در اولویت آموزش‌های مهارتی به آسیب دیدگان حوزه مواد مخدر قرار داد.
وی با بیان اینکه یک کمپ ترک اعتیاد بانوان در گچساران وجود دارد، افزود: برخورداری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بانوان بهبود یافته هم می‌تواند اقدام مؤثری برای حفاظت از سلامت این قشر جامعه باشد.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی است، گفت: این سازمان متولی آموزش‌های مهارتی غیر رسمی است.
فرج الله راد اظهار کرد: یک بخش از جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای قشر آسیب دیده اجتماعی است که هم برای ارتقای مهارت و هم آموزش مهارت به آنها اقدام‌های خوبی تاکنون صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برخی از آموزش‌های مهارتی خرد را می‌توان در کمپ‌های ترک اعتیاد اجرا کرد، افزود: برخی دیگر از آموزش‌ها نیاز به حضور در کارگاه‌های آموزشی دارد که بهبود یافتگان می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمادگی این اداره کل در همکاری برای توانمند سازی قشر آسیب دیده اجتماعی تصریح کرد: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.
راد با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای دارای 6 هزار استاندارد آموزشی در رشته‌های مهارتی است، بیان کرد: برای اجرای بهتر تفاهم نامه همکاری با شورای هماهنگی مواد مخدر در هر زمینه‌ای نهایت تلاش را خواهیم کرد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/6162

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.