سید محمد هادی امیری  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز کابل کشی ۲۳۰ کیلومتر فیبر نوری در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد از محل  USO اخذ شده است.

وی بیان کرد: این طرح ها در محورهای ارتباطی باشت به چرام، روستاهای گچساران، یاسوج به سی سخت و یاسوج به کاکان با ۳۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در دست اجراست

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح های فیبر نوری در باشت اجرا می شود افزود؛ در نیمه دوم سال ۱۳۹۸محور باشت به چرام در سه فاز به مبلغ ۱۸میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شد.

امیری ابراز داشت:فاز اول این طرح از مرکز مخابرات شهرستان باشت تا روستای کزنگان به طول ۳۵ کیلومتر ،عملیات حفاری ،کابل کشی و مفصل بندی آن انجام و در هفته ارتباطات به بهره برداری خواهد رسید .

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:فاز دوم این پروژه از روستای کزنگان تا بناری به مسافت ۳۵ کیلومتر به پیمانکار دیگری واگذار شده است و هم اکنون ۱۵ کیلومتر آن عملیات حفاری و کابل کشی انجام و بقیه در حال تکمیل است.
وی در ادامه گفت:فاز سوم طرح احداث فیبر نوری درجاده باشت به چرام از روستای بناری تا چرام به طول ۲۷ کیلومتر به پیمانکار دیگری واگذار شده است و عملیات حفاری ،کابل کشی و مفصل بندی آن انجام و در هفته ارتباطات به بهره برداری خواهد رسید.

 امیری بیان کرد: یکی دیگر از این طرح ها از روستای بن پیر تا روستای آب شیرین گچساران به طول ۳۳ کیلومتر با مبلغ پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون در حال تامین فیبر نوری است.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد:محور یاسوج به کاکان به طول ۳۳ کیلومتر با ۶ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال و یاسوج به سی سخت به طول ۴۸ کیلومتربا اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده و در چند روز آینده عملیات حفاری آن آغاز می شود.

امیری تاکید کرد:عملیات حفاری و کابل کشی در کنار محورهای مواصلاتی استان مشکلات خاص خود را دارد و با همت مسئولان تحقق یافته است.

وی از همکاری دستگاه های اجرایی متولی برای تحقق طرح های فیبر نوری کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.

امیری گفت:آنچه امروزه در حوزه ICT مطرح است و این صنعت را در آینده متوجه خود کرده افزایش دیتا در دنیاست و فیبر نوری یکی از محیط های داده انتقال با سرعت و پهنای باند بالا فرصتی استثنایی است که در موارد متفاوتی نظیر شبکه های تلفن شهری بین شهری شبکه های کامپیوتر و اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود:استان کهگیلویه و بویراحمد همواره بنا به دلایلی جزء استان های کم‌برخوردار از این تکنولوژی روز دنیا در عرصه ارتباطات بودهاست و به همین خاطر مشکلاتی در حوزه تلفن ثابت، سیار و اینترنت جهت هم استانی ها به وجود آورده است.

امیری بیان کرد: پیش از این طرح های فیبر نوری در ۷۱۰ کیلومتر از جاده های مواصلاتی استان انجام شده بود.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸۳ هزار و ۵۶۵ شماره تلفن ثابت و یک میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۷ تلفن همراه در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.