به گزارش ایرنا، احد جمالی روز دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: استانداری این استان آماده همکاری و مشارکت لازم با دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی استان در چنین زمینه ای است. 

وی افزود: تصمیم گیری در مورد اجرای برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس یک بحث حاکمیتی و ملی است و باید در کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور به نحو مطلوب اجرا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی این استان ملزم می شوند که در حد توان برای اجرای آبرومندانه و در خور شأن برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس در تمامی نقاط استان بکوشند.

جمالی عنوان کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در مورد اجرای برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس با جدیت پایش و پیگیری می شود.

وی ابراز داشت: عزت، عظمت، صلابت، اقتدار، بالندگی و شکوه کنونی ایران اسلامی مرهون مجاهدت های مثال زدنی شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

جمالی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، گفت: پاسداران یکی از پایه های اصلی تثبیت، ماندگاری، تداوم و اقتدار نظام و انقلاب هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دستورالعمل و سیاست های اجرای برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس به تازگی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور به استان ها ابلاغ شده است.

سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: مهمترین اهداف این اقدام شامل تببین هر چه بیشتر آرمان ها و ارزش های هشت سال دفاع مقدس، بازخوانی برکات و دستاوردهای آن دوران و ترویج روزافزون فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد است.   

وی افزود: ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با ۹ کمیته زیرمجموعه تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ستاد باید به زودی در هشت شهرستان استان و به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

سرهنگ آسمند عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد که عضو این ستاد هستند باید طرح ها، نظرها و ایده های کاربردی خود در مورد اجرای برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس را تا ۱۰ اردیبهشت ماه امسال ارائه دهند.

وی ابراز داشت: اجرای برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از سوم خردادماه ۱۳۹۹ مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر در کهگیلویه و بویراحمد آغاز و تا پایان امسال نیز ادامه دارد.  

سرهنگ آسمند گفت: تمرکز اجرای برنامه های مربوط به چهل سالگی آغاز دفاع مقدس در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل سوم خردادماه، هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه) و ایام الله دهه فجر (۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه) است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.