به گزارش ایرنا، محمود عباسی روز سه شنبه در نخستین همایش تخصصی حقوق کودک در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دفاع از حقوق کودکان ابعاد گسترده ای داشته و برای رعایت، احیا و ارتقای آن باید تلاش و همت جدی تری در کشور شود.

وی افزود: بکارگیری آموزه های دینی، معنوی، فرهنگی و اخلاقی در زمینه دفاع از حقوق کودکان یک امر ضروری است. 

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری بیان کرد: بحث مهم دفاع از حقوق گوناگون کودکان کشور دارای پشتوانه تمدنی و تاریخی دیرینه است.

عباسی عنوان کرد: اسناد، قوانین و مقررات بین المللی متعددی در مورد دفاع از حقوق کودکان وجود دارد که در آنها به انواع حقوق قشر کودک از جمله تحصیل، آموزش، سلامت، رفاه، زندگی شایسته، تفریح و سرگرمی اشاره شده است.

وی ابراز داشت: برنامه جامع ملی حقوق کودکان در سال ۱۳۸۴ در کشور تصویب و به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ شد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: افق اجرای این برنامه جامع ملی ۲۰ ساله و تا سال ۱۴۰۴ است و باید تمامی متولیان امر و دستگاه های اجرایی برای تحقق کامل آن همکاری و همراهی مطلوب داشته باشند.

عباسی اظهار داشت: کودکان آینده سازان جامعه بوده و به همین دلیل نیز باید تمامی تلاش ها و اقدام ها برای دفاع از حقوق آنان انجام شود زیرا این موضوع یک تکلیف و رسالت سنگین همگانی است.

وی افزود: تاکنون برنامه های متنوعی برای احیا و ارتقای حقوق کودکان در کشور اجرا شده و باید علاوه بر سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه اهتمام راسخ تری نیز از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه وجود داشته باشد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری بیان کرد: برگزاری چنین همایش های تخصصی می تواند منشأ تحولات چشمگیر و برداشتن گام های اساسی تر برای احیا و ارتقای حقوق کودکان در کشور باشد.

عباسی عنوان کرد: برنامه های مدون برای کاهش مشکلات و معضلات گوناگون حوزه کودک کشور از جمله کودکان کار و خیابانی تهیه و اجرا شود.

وی ابراز داشت: کودکان کشور باید بیش از پیش با انواع حقوق خود آشنا شده و آموزش های لازم نیز در این زمینه به خانواده های آنان ارائه شود.

عباسی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی با محوریت وزارت آموزش و پرورش برای پایان دادن به معضل بازماندگی از تحصیل کودکان بکوشند. 

این همایش تخصصی یک روزه با مشارکت استانداری، دادگستری و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و پس از آن نیز شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی حقوق کودک حضور یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.