نادر جانی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۹۸ خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا در ۶ سال گذشته تاکنون در ۲۷ روستای دارای کد روستایی وزارت کشور از نعمت برق برخوردار شدند.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای برقرسانی به این روستاها حدود ۳۸ میلیارد ریال بوده و از ۲۷ روستای برقرسانی شده ۲۵ روستا در شهرستان بویراحمد و ۲ روستا در حوزه (محدوده) جغرافیایی شهرستان دنا است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۳ خانوار روستایی در شهرستان های بویراحمد و دنا نیز با استفاده از انرژی خورشیدی در ۶ سال گذشته از نعمت برق برخوردار شده که این خانوارها در مناطق سخت گذر و کوهستانی واقع شده اند.

جانی پور ابراز داشت: طول شبکه های برق استفاده شده برای برقرسانی به این روستاها در شهرستان های بویراحمد و دنا حدود ۱۴ کیلومتر بوده است.

وی گفت: اعتبارات هزینه شده برای برقرسانی به ۲۹۸ روستایی برقدار شده از محل بند (ز) تبصره ۹، عمرانی استانی، توانیری بند ۶۹ و توانیر بوده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، روستاهای چشمه جیوری، زرین دو تو کول ارزن، باغ انجیرک، سرگچینه، تل سرخ دیلگون، دم برم – مور زرد زیلایی، کولند زیلایی، چاه روغنی، سیب مداب، دره بید بابکان، برد چفته ، برآفتاب جلاله و ماشک کار دنا را مهمترین روستاهایی عنوان کرد که در ۶ سال گذشته از نعمت برق پایدار برخوردار شدند.

جانی پور افزود: روستاهای نده لوداب، له وار حسین، کیمه سفلی و علیا در شهرستان بویراحمد نیز جزو روستاهایی هستند که با استفاده از انرژی های نوین از نعمت برق برخوردار شدند.

وی بیان کرد: برای برقرسانی به تمامی روستاهای برقدار شده کهگیلویه و بویراحمد در ۶ سال گذشته ۲۳ دستگاه ترانسفورماتور نیز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حدود ۶۰ هزار خانوار روستایی در استان از نعمت برق برخوردار هستند.

یک هزار و ۶۷۴ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد روستایی در این استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آنها در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.