مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: ظرف سه سال گذشته ۷۰۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های استان آزاد شده اند.

اسماعیل جمیاری افزود: امسال با احتساب این ۱۴ نفر در مجموع ۱۳۹ نفر از زندان های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده اند.

جمیاری تصریح کرد: هنوز ۴۰۰ نفر زندانی جرائم مالی و محکومان غیر عمد در زندان های استان در حال تحمل حبس هستند که امید است با کمک خیرین و نیکو کاران و مسئولین استانی برای کمک به اینگونه زندانیان که بدهکار غیر بزهکارند، اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مبلغ بدهی ۱۴ نفر آزاد شده (۳ زن و ۱۱ مرد) از این استان افزون بر ۵ میلیارد ریال بوده که با اخذ رضایت مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از شکات و مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی ستاد دیه تأمین تا این تعداد از زندان آزاد شوند.

 مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاهش هدفمند جمعیت کیفری با هدف کاهش هزینه ها و نیز کم کردن آسیب های اجتماعی بعنوان یک اولویت برای دستگاه قضا در دوره تحول ترسیم شده است.

وی با اشاره به ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، ابراز داشت: این طرح در راستای کم کردن جمعیت زندانیان به خصوص زندانیان دارای مجازات کم و حبس های جزیی و نیز بدهکاران مالی برنامه ریزی شده که امید است با همراهی و همگامی رئیس کل، دادستان و مراجع قضایی در زندان های استان شاهد کاهش تعداد زندانیان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.