حسین کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماهیت و وجه مشترک رخدادهای مهم و تاریخ ساز یوم الله ۱۳ آبان بر استکبار ستیزی و دشمن شناسی ملت بزرگ ایران استوار است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین این رخدادها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ بود که امام از آن به انقلاب دوم یاد کردند.
کلانتری به تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه به عنوان یکی دیگر از سه رویداد مهم این روز در سال ۱۳۴۳ اشاره کرد و گفت: مخالفان و دشمنان واقعی اسلام و نهضت امام (ره) وقتی نتوانستند ندای حق‌طلبانه این فقیه، عالم و عارف ژرف اندیش را تحمل کنند راهی جز تبعید ایشان پیدا نکردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد وجه تسمیه این روز بزرگ به عنوان نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی را یادآور شد و افزود: در هر سه رویداد و وقایع رخ داده در این روز، ردپایی از توطئه ها و ترفندهای شوم آمریکای جنایتکار نمایان است.

کلانتری ادامه داد: مردم ولایتمدار، مومن، شجاع و همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز با حضور پرشکوه و دشمن هراس خود در راهپیمایی با عظمت یوم الله ۱۳ آبان سیلی محکمی به دشمنان این نظام خواهند زد و عزت، شرف و ازادگی و عظمت روز افزون این ملت را بیش از پیش نمایان خواهند کرد.

وی از آحاد و قشرهای مختلف مردم قدرشناس و وفادار کهگیلویه و بویراحمد نیز خواست همچون همیشه و مقتدرتر و با صلابت تر از گذشته با حضور پرشکوه در راهپیمایی این روز بزرگ صحنه ای دیگر از عزت، شرف و وحدت و یکپارچگی خود در حمایت و تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام ، انقلاب و رهبری را به نمایش گذارند.

یوم الله سیزدهم آبان یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است. تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.