به گزارش ایرنا، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد می گوید: ظرف یک دهه گذشته بیش از 17 طرح بهداشتی و درمانی با زیربنایی افزون بر پنج هزار و 750 مترمربع توسط خیرین و این مجمع در سطح استان ساخته شده است.

سالار جوکار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین 11 طرح بهداشتی و درمانی با زیربنای حدود پنج هزار مترمربع نیز توسط خیرین نیز در دست ساخت است.

وی یاداور شد که 12 قطعه زمین به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع نیز توسط خیرین سلامت در سطح استان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

جوکار میزان ارزش ریالی این هفت هزار متر مربع زمین خیداری شده را نیز افزون بر 15 میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد تعداد خیرین سلامت اشخاص حقیقی و حقوقی را به ترتیب 80 نفر و 20 مورد اعلام کرد و افزود: 85 خیر تاکنون 5 میلیارد و 800 میلیون ریال کمک نقدی اهدا کرده‌اند.

جوکار همچنین خرید 265 قلم تجهیزات درمانی به ارزش حدود 26 میلیارد ریال و 2دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال را نیز از دیگر اقدام های خیرخواهانه افراد نیکوکار در حوزه سلامت در این استان دانست.

وی تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت این استان نیز علاوه بر مشارکت در ساخت ، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و در امر کمک رسانی به بیمارنیز نقشی تعیین کننده داشته است و تاکنون افزون بر10میلیارد ریال به صورت کمک های بلاعوض به بیماران نیازمند کمک کرده است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت:مشارکت و حضور فعال خیرین و افراد دارای تمکن مالی در شرایطی که دولت با کمبود و محدودیت منابع مواجه است بیش از گذشته احساس می شود.

کیان دهراب پور با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت نقشی در تعیین مکان و محل های اجرای طرح ها ندارد، تصریح کرد: هدف اصلی در این راستا جلب و جذب کمک های خیرین است.

وی مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت مادوان بویراحمد، خانه بهداشت حیدرآباد لوداب،مرکز جامع خدمات سلامت مرحوم صادق بازپور باشت، کلینیک پزشکان مرحوم ظفر تاجگردون در باشت، اورژانس115جاده‌ای امامزاده جعفر، پایگاه اورژانس جاده‌ای دیل، 2 مرکز خدمات سلامت و پایگاه سلامت دبیری در گچساران، درمانگاه بیمارستان شهید رجایی گچساران، اورژانس خاتم الانبیاء بیمارستان دهدشت، مرکز جامع خدمات سلامت قلعه دختر و راه اندازی بخش دیالیز لنده را بخشی از طرح های مشارکتی خیرین در سطح استان ذکر کرد.

وی همچنین ساخت همراه سرای بیماران و مرکز پزشکی هسته‌ای در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج توسط شرکت دانش بنیان سینره  وبانک پارسیان، خانه بهداشت روستای منصور خانی کاکان، پایگاه اورژانس 115 بیمارستان شهید رجایی یاسوج، پلی کلینیک تخصصی دندانپزشکی توسط بانک کشاورزی، همراسرای بیمار در بیمارستان بی بی حکیمه گچساران، 3 مرکز جامع خدمات سلامت در چنگلوا، بردیان و کلایه سفلی و پایگاه سلامت سوق را از مهمترین طرح های در حال ساخت توسط خیرین در سطح استان دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.