جهانگیر افشانده روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک خانوار دارای پنج معلول، یک خانوار چهار معلول، ۲۳ خانوار سه معلول و مابقی ۲ معلولی هستند.

وی  بیان کرد: تعداد معلولان ذهنی ۶۱۷، جسمی حرکتی ۵۰۲، ناشنوا ۹۸، نابینا ۷۹، گفتاری پنج، صرع ۳۱، ضایع نخایی ۲۵، اعصاب و روان ۱۵۴ و سالمندان زیر پوشش در این شهرستان پنج نفر است.

افشانده اضافه کرد: بر اساس قانون این نهاد در سال جاری به خانواده‌های ۲ معلول به بالا که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساکن هستند تسهیلات مسکن از ۱۸۰ تا ۳۲۰ میلیون ریال پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری نهادها و خیرین در تامین زمین این نهاد برای افراد معلول فاقد مسکن خانه احداث خواهد کرد.

افشانده اضافه کرد: در سال جاری پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در راستای اشتغالزایی و توانمندسازی جامعه هدف پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: تسهیلات اشتغال به ۲۷ نفر از معلولان، مددجویان و افراد بهبود یافته از اعتیاد دارای شرایط پرداخت شد.

افشانده بیان کرد: پرونده ۸۵ نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال نیز به بانک‌های عامل معرفی شد.

وی پرداخت ۵۵۸ میلیون ریال برای بیمه اجتماعی ۵۵ زن سرپرست خانوار را از دیگر خدمات این نهاد به جامعه هدف اعلام کرد.

افشانده اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ قوطی شیرخشک به ارزش ریالی ۷۰ میلیون ریال بین کودکان چندقلو و محروم از شیر مادر برای بهبود تغذیه نیز توزیع شد.

از جمعیت ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه پنج هزار و ۴۹۲ خانوار با جمعیت هشت هزار و ۷۳۶ نفر تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

یکهزار و ۴۲۲ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۱۷۶ نفر در حوزه امور اجتماعی و چهار هزار و۵۶۰ نفر با جمعیت ۲ هزار و ۹۷۰ نفر در امور توانبخشی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

۷۵۳۱/۶۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.