رضوان حکیم زاده دوشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: ۳۷۰ هزار نفر از فرزنان اتباع خارجی در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

 وی تصریح کرد که رویکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش در این راستا و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری ایجاد فرصت برابر و عدالت اموزشی برای همه فرزندان در جای جای این کشور از هر نژاد، قوم و کشوری هست.

حکیم زاده ادامه داد: حتی بسیاری از این دانش آموزان فاقد اوراق و اسناد هویتی مشخصی بودند اما دولت و وزارت آموزش و پرورش این فرصت را برای آموزش آنها فراهم کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یاداور شد: این در حالی است که ایران هیچ گونه امتیاز ، هزینه و یا کمکی در این زمینه از نهادهای بین المللی دریافت نمی کند.

کمبود ۹۰ هزار معلم ابتدایی در کشور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین از کمبود بیش از ۹۰ هزار معلم در مقطع ابتدایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها و استانداردهای روز دنیا نیاز کشور به رقمی بالاتر از این عدد است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مدرسه ای بدون معلم در سطح کشور وجود دارد، نیز گفت: تاکنون گزارشی در این راستا نرسیده اما تراکم دانش آموز در کلاس های درس در برخی استان ها حتی بیش از حد استاندارد است.

وی نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در کشور را هم اینک بالای ۹۸درصد اعلام کرد و گفت: اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش تحقق عدالت اموزشی حتی با تحمل هزینه های سنگین اقتصادی است.

وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود که ۱۴۲ هزار دانش اموز بازمانده از تحصیل در کشور که بخش عمده ای از آنها در مقطع ابتدایی هستند، شناسایی شده اند.

۱۴میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را از روز روز دوشنبه گذشته در سراسر کشور آغاز کردند.

۱۶۱ هزار دانش آموز کهگیلویه وبویراحمد نیز روز دوشنبه با نواختن زنگ مهر درکلاس های درس حضور یافتند.

۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.