عزیز فیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول این مسیر ۳۵ کیلومتر بوده که ۱۵ کیلومتر آن درسالهای گذشته چهار خطه شده و ۲۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

وی افزود: این جاده در گذشته با عرض کم به صورت رفت و برگشت بود اما قرار است کل این مسیر چهار خطه و بصورت بزرگراه احداث شود و این جاده تا پایان فعالیت دولت ساخته می شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درچهار ماه آینده ۹ کیلومتر از این جاده آماده آسفالت می شود.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی با محیط زیست استان و منابع طبیعی و توزیع نیروی برق داشت که سبب کاهش روند احداث آن شده بود.

فیلی ابراز داشت: جاده یاسوج به سی سخت یک حلقه تونل افزون بر یک کیلومتری و یک حلقه پل بزرگ در منطقه پل کلو دارد که امید است هر چه سریع تر تکمیل شوند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آمارهای قطع درختان در مسیر احداث این جاده که در فضای مجازی تا ۱۵ هزار اصله منعکس شده درست نیست و به طور دقیق می توان گفت تاکنون تعداد درخت هایی که قطع شده زیر یک هزار و ۵۰۰ اصله بوده است. 

وی بیان کرد: تا حد امکان تلاش می شود مسیر از جایی بگذرد که کم ترین قطعی درختان و تخریب جنگل را در پی داشته باشد.

فیلی تصریح کرد: به ازای قطع هر اصله درخت در این جاده باید هزینه کاشت سه اصله درخت به حساب منابع طبیعی واریز شود و این مبالغ از راه و شهر سازی اخذ و به حساب منابع طبیعی ریخته می شود که درختان قطع شده در مسیر احیا شود.

سی سخت در سالهای دور در بدترین حالت یک ساعت با مرکز استان فاصله داشت و پس از حذف ده ها پیچ و چندین تغییر در آن در بهترین حالت فقط ۱۵ دقیقه به یاسوج نزدیکتر شد.  در ازای کم شدن این ۱۵ دقیقه هزاران اصله درخت چند صد ساله بلوط هم قطع شد.

۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.