مدیرشیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان های گرمسیری استان مستعد برای پرورش ماهی زینتی هستند.

«کوروش یزدان پناه» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود : سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت 600 تن در شهرستان دنا فعالیت دارند.

وی اظهارکرد: یک مرزعه پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت 30 تن در شهرستان گچساران داریم که البته هنوز رهاسازی بچه ماهی نداشته و قرار است از مزارع پرورش ماهیان خاویاری شمال کشور تامین بچه ماهی کند و امسال رهاسازی داشته باشد.

مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دو مجوز پرورش ماهی گرمابی در مناطق گرمسیری استان با ظرفیت 50 تن از گونه های کپور معمولی صادر کردیم که درحال ساخت هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال یکی از این مزارع را در شهرستان بهمئی به بهره برداری برسانیم.

یزدان پناه تصریح کرد: همچنین یک مزرعه پرورش ماهی زینتی با ظرفیت اسمی حدود 300 هزار تن در استان داریم که در سال گذشته 265 هزار قطعه تولید داشته است.

وی ادامه داد: شهرستان های گرمسیری استان مستعد برای پرورش ماهی زینتی هستند که متقاضیانی نیز در این زمینه داریم و درحال دریافت پروانه تاسیس هستند. در صورت راه اندازی این مزارع در زمینه ماهیان زینتی ظرفیت تولید استان افزایش خواهد یافت.

مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به وضعیت رفاهی مردم مصرف ماهی زینتی کم است اما ماهی زینتی تولیدی استان بیشتر به شهر شیراز ارسال می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.