هادی زارع پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم هر کدام از شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت هشت مورد و شهرهای چرام و دیشموک نیز هر کدام یک مورد است.
وی افزود: کمبود مدرسه برای دانش آموزان استثنایی کهگیلویه و بویراحمد سبب شده که بسیاری از کلاس های آنان به صورت 2 نوبته برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه هر نیکوکار بومی یا غیربومی 30 درصد هزینه ساخت مدرسه‌ برای دانش آموزان استثنایی این استان را بر عهده گیرد 70 درصد مابقی از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان تأمین خواهد شد.
زارع پور عنوان کرد: 968 دانش آموز در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 84 مدرسه استثنایی کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند و 400 معلم نیز کار تدریس به آنان را بر عهده دارند.
وی ابراز داشت: این دانش آموزان شامل هفت گروه کم توان ذهنی، جسمی - حرکتی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، اوتیسم، چندمعلولیتی و اختلالات یادگیری و رفتاری هستند.
زارع پور گفت: مهمترین مشکلات مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد شامل کمبود تجهیزات آموزشی و توان بخشی، کمبود فضای ورزشی، استیجاری بودن فضای آموزشی و بالا بودن هزینه رفت و آمد دانش آموزان است.
وی اظهار داشت: کاهش مشکلات مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد جزو اولویت های مهم کاری اداره کل آموزش و پرورش این استان است.
زارع پور افزود: بر همین اساس ضرورت تأمین نیازمندی ها و کاهش مشکلات مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز این استان که 22 خردادماه امسال در شهر یاسوج برگزار می شود، مطرح خواهد شد.
وی بیان کرد: هدف از این اقدام جلب هر چه بیشتر مشارکت مردم و خیران بومی و غیربومی در راستای تأمین بخشی از نیازمندی ها و کاهش مشکلات مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد است.
7535/3239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.