طول جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 15 کیلومتر است.
محمد نصیری راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله و با بارش برف در این منطقه جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در گردنه بیژن سی سخت بیش از 6 ماه از سال مسدود است.
وی افزود: جاده ارتباطی سی سخت به پادنا با ۲۳ کیلومتر طول دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان را به هم متصل می‌کند.
نصیری راد بیان کرد: با بازگشایی این محور طول مسیر از شهر سی سخت به منطقه پادنای سمیرم از 150 کیلومتر به 70 کیلومتر کاهش می‌یابد.
وی عنوان کرد: از مجموع 23 کیلومتر طول مسیر 15 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که تمامی این مسیر برف گیر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد وجود گردنه بیژن در شهرستان دنا را از جمله نقاط سخت گذر و برف گیر این محور برشمرد و افزود: ارتفاع برف در این گردنه در زمستان به بیش از هشت متر می‌رسد.
130دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.
150 نفر نیروی راهداری در 23 راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 46 هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان‌های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارد.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان دارای 45 گردنه و یک هزار و 500 کیلومتر جاده برفگیر است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.