محمد رضا فاضل روز یکشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 11 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.
وی بیان کرد: عملیات مجدد سد بزرگ چم شیر بزودی آغاز خواهد شد.
فاضل با بیان اینکه مطالبات معوقه کارگران سد چم شیر 120میلیارد ریال بوده گفت: در سال گذشته بیش از 65 میلیارد ریال از این مطالبات به کارگران پرداخت شد.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اقتصادی نیاز است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ساخت تجهیزات نیروگاه سد چم شیر بیش از 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فاضل ابراز کرد: هم اکنون بیش از 100نفر در این سد مشغول به فعالیت هستند.
وی حجم کل مخزن این سد را 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب با مساحت 51 کیلومتر مربع، طول دریاچه 48 کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را 604 متر عنوان کرد.
فاضل میزان پیشرفت فیزیکی این سد را 78 درصد ذکر کرد و گفت:در صورت تأمین اعتبار به‌موقع در سال 98 به مرحله آبگیری خواهد رسید.
فاضل افزود: کارهای ساخت نیروگاه،سریز و سیستم انتقال آب به پایان رسیده و کارهای اجرایی در بخش‌های بتن بدنه سد، تجهیزات نصب نیروگاهی و سازه‌های اصلی یعنی بخش‌های مهم پروژه هم اکنون در حال انجام است.
نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.
اعتصاب کارگران و کارکنان سد چم شیر به دلیل پرداخت نشدن 10 ماه حقوق که از روز گذشته آغاز شده تاکنون ادامه دارد.
سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است.
مطالعه احداث سد چم شیر در سال 73 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته و نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه' زهره' در حال ساخت است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.